Na dan kad su izišle na burzu u svibnju 2019., dionice Beyond Meata narasle su za 163 posto, što je najbolji jednodnevni uspjeh neke velike američke kompanije u gotovo dva desetljeća. Ta se kompanija sa sjedištem u Los Angelesu zajedno sa svojim kalifornijskim susjedom Impossible Foodsom nametnula kao vođa cijeloga suvremenog plant-based pokreta – kompanija koja, kako piše Wired, donosi sjaj Silicijske doline u hipijevski svijet mesne alternative.
I doista, tih je godina plant-based meso postalo zlatna (biljna) koka investitora. Prodaja lažnog mesa između 2018. i 2021. narasla je za 74 posto, i to zahvaljujući pametnome marketingu i sve većem osvještavanju kupaca o negativnom utjecaju mesne industrije na okoliš. Ulagači su trljali ruke, a njihovu zadovoljstvu pridonijeli su i analitičari koji su predviđali da će industrija alternativnog mesa jednostavno cvjetati.
No, kako prenosi magazin Wired, priča o uspjehu krenula je silaznom putanjom i igrači su počeli masovno skidati ružičaste naočale. Naime, izvršni direktor Beyond Meata Ethan Brown početkom kolovoza ulagače je obavijestio da su im se godišnji neto prihodi smanjili za 31 posto, zbog čega je cijena dionice pala za više od deset posto. U SAD-u je tijekom 2022. prodaja mesne alternative pala za jedan posto, a 2021. nije se pomaknula s mjesta (nulta stopa rasta).
U lipnju je američki brend Tattooed Chef podnio zahtjev za bankrot, a u Ujedinjenom Kraljevstvu veganski brendovi počeli su rezati liniju proizvoda i restrukturirati se.
Cijeli članak možete pročitati na: lidermedia.hr