Dok su neki Hrvati i dalje “zapeli” u ’91., a neki i u ’41. godini, u svijetu se bave putom na Mars, inženjeri rade na vozilima bez vozača… Sve u svemu – oni su u također u ’91., ali 2091.! Kako izgleda taksi bez vozača?
Naručite taksi preko aplikacije, skenirate QR kod zbog identifikacije i uživate u vožnji. U Pekingu vozi taksi bez vozača.
Robotaksiji zasad ne mogu voziti daleko. Tek tri četvorna kilometra unutar pekinškog industrijskog parka. Prijevoz putnika stoji tridesetak kuna.
U parku je vozio polako, brzinom od oko 30 km/h. Tijekom vožnje nisam osjetila nikakvu opasnost jer je naprijed sjedio sigurnosni vozač. Primijetila sam da je neprestano pratio situaciju u prometu, ispričala je svoje iskustvo putnica Kelly Wang.
Trenutačno je 10 takvih vozila. Vožnju nadziru i inženjeri pomoću 5G tehnologije i u slučaju nužde – na daljinu mogu upravljati vozilom. No nepredvidive situacije za njih ne predstavljaju problem.
Svi smo tijekom vožnje imali iskustva da nam se drugi ubacuju ili naglo mijenjaju traku. Ljudi imaju emocije, dok roboti nemaju. Robot se neće uzrujati ili morati nositi s naletom emocija, objašnjava Amy Li iz Pekinga.
Cijeli članak možete pročitati na: zimo.dnevnik.hr
Foto: Pixabay