Živimo u eri streaminga i čak u situaciji koja vlada u Hrvatskoj gdje je ilegalno skidanje sadržaja još uvijek masovno prošireno, mnogi od nas pretplaćeni su na barem jedan od servisa u ponudi. No kako vrijeme odmiče i to se lagano mijenja, a dolaskom novih servisa povećavat će se i broj onih na koje smo pretplaćeni.
No što o cijeloj situaciji misle ljudi unutar streaming industrije?
Čovjek koji je u samo dvije godine preokrenuo Warner
Jedan od njih je i Jason Kilar, donedavni izvršni direktor giganta WarnerMedia koji je svojevoljno napustio ovu poziciju nakon što je AT&T odlučio da će WarnerMedia prodati kablovskom gigantu Discoveryju.
Iako je njegova era trajala relativno kratko, dogodilo se mnogo toga. Bivši šef Hulua u 47 mjeseci na ovoj poziciji uspio je pojednostaviti i modernizirati WM-ovu strukturu izvršnih direktora što se streaminga i TV produkcije tiče, a donio je i kontroverznu odluku da će se svi hitovi Warner Brosa. u 2021. u isto vrijeme pojaviti i u kinima i na streamingu.
Sjajna budućnost za velike igrače
Ipak, u svom intervjuu za Vulture, Kilar je mišljenja da ćemo, generalno gledajući, u budućnosti imati prilično kratku listu servisa koje ćemo “morati imati”. Sve će se svesti na dvije ili tri bitne platforme koje su i u ovom trenutku najbitnije, a radi se o Netflixu, HBO Maxu i Disneyju.
U priču nije uključio Apple i Amazon jer smatra da se radi o dva različita poslovna modela jer u prvom se slučaju radi o podršci hardverskoj strategiji, a drugom strategiji trgovanja. No kada govorimo o bitnim servisima, ovo će desetljeće definitivno obilježiti tri velika servisa s preko 300 ili 400 milijuna pretplatnika.
Što se ostalih servisa tiče, njih će s vremenom jednostavno preuzeti veći igrači i uključiti ih u svoju ponudu.
Budućnost industrije i gledanost
I dok će budućnost industrije svakako biti plaćena pretplata, postoje i još neki modeli kao što su pretplate s oglasima koje su nešto jeftinije i tzv. FAST opcije (free ad-supported TV) kao što su Pluto i Tubi.
Cijeli članak možete pročitati na: index.hr
Foto: Pixabay