Europska unija od 2022. godine planira uvesti novu Intelligent Speed Assistance (ISA) tehnologiju, koja će proizvođačima automobila propisati standarde za ugrađivanje sustava koji će dovesti do poštivanja dozvoljenih brzina na europskim cestama, na kojima svake godine pogiba oko 22.000 ljudi zbog prekoračenja brzine.
Europsko vijeće za sigurnost prometa ETSC već je predložilo Europskoj uniji da ISA sustavi automatski ograniče ubrzavanje vozila kada dostigne maksimalnu dozvoljenu brzinu, no u nacrtu novog zakona EU je to promijenio, odnosno planira propisati da će vozila trebati posjedovati samo sustav zvučnih upozorenja koji će alarmirati vozače koji voze prebrzo.
ETSC smatra da se time pogoduje proizvođačima automobila, koji su se već pobunili protiv ugradnje automatskih sustava ograničenja brzine u vozila. EU je prihvatila prigovor ETSC-a i tijekom ovog tjedna će održati razgovore s tehničkim stručnjacima EU, koji su već upozoravali da su prvi testovi već ukazali da su vozače alarmni sustavi iritirali, pa su ih isključivali čim su sjeli u auto, a sustavi “pametnog gasa” ih nisu toliko smetali.
Cijeli članak možete pročitati na: vidi.hr
Foto: Pixabay