Iako je u kumulativu imao fizičke rezultate jače od lanjskih, segment kampinga, snažna karika u hrvatskom turizmu s konstantnim rastom čak i u vrijeme pandemije, u ovoj godini suočio se s blagim padom u špici sezone i pristojnim rastom izvan ljetnih mjeseci. Različita su tumačenja dosad prikupljenih podataka, ali najlogičnijim se čini ono da je dio mlađih gostiju iskoristio otvaranje granica prema dalekim tržištima ostavivši nam populaciju seniora koja je popunila kampove izvan glavne ljetne sezone i pridonijela rastu u tom dijelu godine.
Napokon će nekom svanuti s klimatskim promjenama, čini se prema tumačenju struke, koja se prošlog tjedna ponovno okupila na 17. kongresu kampinga u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske. Od početka godine do 5. studenoga 2023. kampovi su ostvarili gotovo 21,5 milijuna noćenja, što je porast broja u odnosu na lani. Iako se može reći da je ova turistička sezona za hrvatski kamping bila uobičajeno uspješna, statistika će pokazati da je u srpnju i kolovozu bila nešto slabija nego prošla, pogotovo kad je pitanju popunjenost mobilnih kućica.
Upitna cjenovna politika
– ADAC-ova analiza pokazala je da je Hrvatska ove godine imala najskuplju uslugu kampinga, po prosječnoj cijeni noćenja od 62 eura, dok je recimo u Nizozemskoj bila 48, a u Francuskoj 47 eura. Prema regijama, najskuplja adresa za kampiranje ove godine bio je Veneto u Italiji s prosječnih 75 eura po noćenju, Lago di Garda bilježi 69, a Istra je sa 67 eura po noćenju bila treća najskuplja regija u Europi. Hrvatski kampovi mogli bi razmisliti koliko će takva cjenovna politika biti održiva u privlačenju gostiju u idućoj godini.
Cijeli članak možete pročitati na: lidermedia.hr
Image by Freepik