Takav prijedlog je, posve očekivano, “zabrinuo” Google koji od početka svog postojanja koristi i monetizira tuđi sadržaj, ne ulažući u njegovo stvaranje niti obeštećujući njegove vlasnike i nositelje autorskih prava.
Glazbene izvođače se “zaboravilo” i ostavilo u istoj poziciji kao što su to još uvijek medijske kuće i novinari / fotografi spram internetskih platformi. Sadržaj se monetizira, autori dobivaju sredstva putem ZAMP-a, diskografi naplaćuju snimke, a izvođači ne sudjeluju u raspodjeli tako ostvarenih sredstava.
Nedavna saborska rasprava je konsenzusom svih političkih opcija zatražila od nadležnog Ministarstva da u novom prijedlogu ojača poziciju glazbenih izvođača i to baš primjenjujući istovjetni model kakav su predvidjeli za zaštitu medijskih kuća i autora – putem organizacija za kolektivnu zaštitu prava.
Na taj način bi se dokinula praksa “prvobitne industrijalizacije” u kojoj su se zloupotrebljavale monopolne tržišne pozicije.
Cijeli članak možete pročitati na: ictbusiness.info
Foto: Pixabay