Avion je za probni let koristio 100% održivo gorivo na jednom motoru, a pokazalo se da takav rad nema utjecaja na sigurnost leta ili performanse zrakoplova. Slijedi ishođenje certifikata
Brazilski proizvođač zrakoplova Embraer u suradnji je s američkim proizvođačem zrakoplovnih motora Pratt & Whitney prošloga tjedna obavio testni let zrakoplova pogonjenog 100% održivim avionskim gorivom (sustainable aviation fuel, SAF). Na zrakoplovu tipa Embraer E195-E2 bila su postavljena dva mlazna motora Pratt & Whitney GTF (geared turbofan engine), od ranije certificirana za let s mješavinom goriva, sačinjenom od 50% održivoga i 50% standardnoga kerozina.
Let bez problema
U ovim testiranjima jedan od motora bio je pogonjen isključivo održivim gorivom, a pokazalo se da je takav rad moguć, bez ikakvih kompromisa u pogledu sigurnosti leta ili performansi zrakoplova. U zračnoj luci u Fort Lauderdaleu obavljeno je dvodnevno testiranje motora u ovoj konfiguraciji na tlu, a nakon toga odrađen je i pokusni let u trajanju od 70 minuta.
Do sada je Embraerov E2, s djelomično održivim gorivom, omogućavao uštede od 25% na emisijama ugljikovog dioksida. Preradom na 100% SAF gorivo, te uštede će se popeti na do 85%, kažu iz Embraera te poručuju da je ovaj zrakoplov potpuno spreman za certificiranje i let na 100% održivim gorivima. Uz smanjenje ispuštanja CO2, let s održivim avionskim gorivom smanjit će i emisije dušikovih oksida za do 50%.
Cijeli članak možete pročitati na: bug.hr