Već desetljećima traje potraga za alternativom klasičnom avionskom fosilnom gorivu. Među raznim zamjenskim mogućnostima spominju se i zrakoplovi na pogon gorivim ćelijama, ali dosad je najveći problem bila prevelika težina spremnika goriva. Američke tvrtke HyPoint i GTL vjeruju da imaju rješenje: ultralagane kriospremnike tekućeg vodika.
Let putničkih zrakoplova s nultom stopom emisije ugljika san je svih ekoloških aktivista, a vjerojatno i jedina moguća održiva budućnost zračnog prometa u svijetu koji je sve ugroženiji globalnim zagrijavanjem i klimatskim promjenama. Kalifornijska tvrtka HyPoint već godinama razvija zrakoplovne motore s gorivim ćelijama koji za pogon koriste tekući vodik a nusprodukt izgaranja je obična voda. Jedna od najvećih prepreka s kojima se ta vrsta pogona suočava prevelika je težina rezervoara za gorivo.
HyPoint je nedavno objavio pokretanje partnerstva s tvrtkom Gloyer Taylor Laboratories (GTL) iz Tennesseeja koja je razvila kriogene rezervoare za tekuće vodikovo gorivo načinjene od kompozitnih ugljičnih vlakana koji teže 75 posto manje od najsuvremenijih postojećih zrakoplovnih kriospremnika. Ovo smanjenje težine moglo bi napraviti golemu razliku i čak za četiri puta povećati potencijalni domet zrakoplova na pogon gorivim ćelijama.
Cijeli članak možete pročitati na: tportal.hr
Foto: Pixabay