U ŽK Split održano predavanje o financijskoj pismenosti za učenike srednjih škola
U sklopu obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca, održano je 30. ožujka u HGK Županijskoj komori Split predavanje Financijska pismenost namijenjeno učenicima srednjih škola.
Tjedan novca u Hrvatskoj obilježava se brojnim aktivnostima kojima je cilj unaprijediti razinu financijske pismenosti i omogućiti djeci, mladima i građanima stjecanje financijske kompetencije, nužne u svakodnevnom privatnom i poslovnom životu.
Hrvatska gospodarska komora, kao jedan od sudionika projekta Financijske pismenosti, tijekom ovog tjedna organizira više tematskih radionica i stručnih predavanja za učenike i studente u nekoliko gradova.
Na predavanju u Splitu, stotinjak učenika iz nekoliko splitskih srednjih škola imalo je priliku upoznati se iz prve ruke, od strane predstavnika financijskih institucija, s ulogom i značajem tih institucija kao i osnovnim financijskim pojmovima.
U ime HGK uvodno se obratio Alan Božić iz Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize, dok su predstavnici financijskih institucija, Toni Lukšić iz Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), Tomislav Aljinović iz Societe Generale – Splitske banke, Izidora Bunić Rostohar iz Uniqa osiguranja i Danijel Miletić iz ZB Investa na zanimljiv način i svaki iz svog kuta približili učenicima poslovanje i usluge banaka, osiguravajućih društava, investicijskih fondova te nadzorne financijske institucije.
Putem interaktivnih predavanja i razgovora sa srednjoškolcima nastojalo im se ukazati na važnost učenja upravljanja financijama, budući da bolje poznavanje financijskih proizvoda i usluga i veća financijska informiranost omogućavaju donošenje boljih financijskih odluka.
Prema istraživanju koje su krajem 2015. proveli HNB, HANFA i Ipsos u suradnji s Ministarstvom financija na temu financijske pismenosti u Hrvatskoj, prosječna financijska pismenost građana Hrvatske iznosi 11,7 od mogućeg 21 boda, pri čemu najnižu razinu financijske pismenosti imaju upravo mlađi od 19 godina (9,3 boda), što dovoljno govori o potrebi i nužnosti njihova educiranja po tom pitanju.