Jedan od trending voiceovera na Instagramu kaže: „Mladi preferiraju večer provoditi skrolajući po Pinterestu, planirajući outfite za cijeli tjedan, baveći se njegom kože, stvarajući liste želja koje znaju da si ne mogu priuštiti te slušajući Taylor Swift i glazbu iz mjuzikla Mamma Mia, radije nego što idu u izlazak“. I koliko nam god može zvučati kao klišej, dovoljno je samo da u postavkama telefona pogledamo vrijeme provedeno za ekranom (specifično na društvenim mrežama) i da shvatimo kako je ovaj voiceover zapravo stvarnost.
Rođeni između 1997. i 2012. godine, generacija Z (Gen Z), prva je generacija koja je odrastala uz internet, društvene mreže i pametne telefone kao dio svakodnevnog života. Prema rezultatima jednog istraživanja iz 2022. godine, čak 54% generacije Z reklo je da provodi najmanje četiri sata dnevno na društvenim mrežama, a njih 38% provodi čak i više od toga pa možemo reći da su društvene mreže (prema istraživanju, najviše koriste Instagram, TikTok, Snapchat i YouTube) utkane u svaki dio njihova života.
Mirna (20), studentica komunikologije
– Život bez interneta danas je nezamisliv jer je tehnologija u tolikoj mjeri napredovala i svakoga dana nastavlja sve više. Iako bih voljela ponekad izbrisati sve društvene mreže i zamisliti da živim u vremenu u kojem su živjeli moji roditelji i bake i djedovi, nažalost, to danas nije moguće. Nedostajalo bi mi svakodnevno dopisivanje s prijateljima, koje ne stignem viđati svaki dan, a ne mogu zamisliti da mi se dogodi nešto jako bitno, a da im istoga trena ne mogu poslati poruku ili uputiti poziv – govori Mirna
Cijeli članak možete pročitati na: vecernji.hr
Image by marymarkevich on Freepik