Apolitični

Vodnjanski maslinari, osim vrhunskog ulja imaju i vrhunski marketing

U uljari stancije San Antonio, uz istu prostire se i jedna manja parcela u vlasništvu maslinara Marijana Marjanovića, smještena na 150 metara nadmorske visine s lijepim pogledom na Brijune.

Premda na stanciji San Antonio nema bitne razlike od prošlih godina, činjenica je da masline ove godine u ostatku Istre nisu rodile. Ukupna je procjena i do 30 posto manje uroda naspram prošle godine. Ova je godina specifična i znakovita: najmanje ploda dale su introducirane, novouvezene sorte, među kojima je najzastupljenija leccino, koja je u okolici Vodnjana još i dala nešto, ali u ostatku Istre gotovo ništa. Većina od tog 30-postotnog podbačaja odnosi se upravo na tu sortu. I bez obzira na njezinu rasprostranjenost po svim maslinarskim svjetskim uzgojnim područjima, njezinu rodnost i kvalitetu ulja, u Hrvatskoj se pokazala kao problematična. Osnovni razlog je suša, velika suša u jednogodišnjem vegetacijskom razvoju masline. Ponajprije nedostatak vode u cvatnji i velike vrućine. Nedostatak vode za tu je sortu znakovit, a pokazatelji su nezametanje ploda i zaostatak u razvoju.

Zato je mudro i oportuno, kaže Marijan Marjanović, pri sađenju maslinika planirati navodnjavanje i osloniti se na autohtone sorte koje će svake godine, ili uz manje gubitke, dati dovoljno ploda za proizvodnju najkvalitetnijeg ekstra djevičanskog maslinova ulja. Ove je godine, kaže, i on možda imao malo niže prinose, ali je plod bio zdrav, visoke kvalitete, i dao je više vrhunskog ulja. Priroda je tu nepogrešiva, daje kada i uzima.

Također, svi su tamošnji proizvođači prepoznali principe marketinga i aktivno sudjeluju u njemu. Bilo da se radi o cijenjenim domaćim ili stranim ocjenjivačkim sajmovima maslinova ulja, gdje se natječu i stalno iznova dokazuju svoju kvalitetu i postojanost, ili o pristupačnosti i mogućnosti šire kupnje preko web stranice ili šire mreže butik prodavaonica specijaliziranih za gastronomiju. Također ulažu u svoje kušaonice, u kojima educiraju potrošače o kvalitetama njihova ulja i samim time prodaju hrvatski proizvod.

Neizostavan su dio turističke ponude, gdje se organiziraju ture, posjeti turista, koji imaju priliku sudjelovati u berbama maslina, preradi i kušanju netom proizvedenog žutog zlata. Sve to razlog je uspjeha vodnjanske scene i istarskog maslinova ulja.

Cijeli članak možete pročitati na: turizam24.com

Foto: Pixabay