Apolitični

UNOSAN BIZNIS: Od istinskih sladokusaca do snobova, svi su se sa šampanjca prebacili na rosé

Proizvodnja rosé vina postala je vrlo unosan biznis u kojem se okušao i Brad Pitt u svojoj vinariji Miraval

“Ovdje nipošto nećemo raditi neko svjetlucavo, ‘bling-bling’ vino”, odlučno kaže Nicolas Audebert dok pohabanim starim Land Roverom juri po cesti okruženoj stijenama. Nalazimo se na Porquerollesu, malom otoku u obliku kroasana, udaljenom tek kratku vožnju brodom od Azurne obale, kojeg je Vogue jednom opisao kao ‘Nantucket Mediterana’. To je nevjerojatno lijepo mjesto s puno priča za ispričati’, piše za Telegraph Victoria Moore, poznata vinska kolumnistica i autorica prodavane knjige ‘The Wine Dine Dictionary’.

Proizvodnja blijedoružičastog vina postalo je vrlo unosan biznis, a Chanel nije jedini veliki igrač koji je uložio u provansalski rosé tijekom posljednjih nekoliko godina. Glumac Brad Pitt ima udio u Château Miraval u selu Correns. Poduzetnik Michel Reybier, koji već posjeduje Château Cos d’Estournel, kupio je Château La Mascaronne u srednjovjekovnom selu Le Luc u okrugu Var 2020. godine, te obližnji Château Lauzade krajem prošle godine.

2019. LVMH, grupa koja prodaje luksuznu robu na čelu s Bernardom Arnaultom, (mužem glumice Salme Hayek) kupila je Château Galoupet i također kontrolni paket u Château d’Esclansu, koji proizvodi kultnu marku Whispering Angel; tvrtka za piće Pernod Ricard ovog je proljeća svom portfelju dodala većinski udio u Château Sainte Marguerite.

Ono što je zanimljivo je pristup koji neki od ovih pridošlica njeguju: kao što je Audebert rekao, manje ‘blinga’, ali zato naglašena sklonost organskim tvarima i održivosti, kao i klasični pristup obradi tla i samom mjestu, pozicionira rosé kao ozbiljno vino.

Cijeli članak možete pročitati na: jutarnji.hr

Foto: Pixabay