Kada razmišljamo o potrošnji, a uz to i blagdanskoj, odmah pomislimo na kupovanje različitih potrepština u prosincu za kojeg mnogi štede kako bi nadolazeće blagdane mogli, uz bogatu trpezu i lijepi izvanjski izgled, ugodno i u krugu obitelji proslaviti.
Analitičari procjenjuju kako ćemo u prosincu potrošiti na raznovrsne načine oko 11 milijardi kuna, otprilike jednako kao i prošle godine, s tim da je blagdanska potrošnja dosegla vrhunac 2008. godine kada je iznosila 12,5 milijardi kuna. Kupujemo na različite načine, kao što znamo, gotovinom, karticom s odgodom, čekove ili pak kompenzacijom, dakle u stanju smo sve učiniti da bismo se domogli željenog artikla.
Posljednjih se godina blagdanska košarica ipak puni praktičnijim darovima, pa ako usporedimo strukturu potrošnje Hrvatske i EU primjećuje se da hrvatski građani znatno više troše u kategorijama hrane te stanovanja i energenata. Situacija u ostatku Europe malo se razlikuje za blagdane. Naime, potrošnja za prijevoz znatno je uvećana; isto vrijedi i za rekreaciju i kulturu, a zatim slijede restorani i hoteli, tj. luksuzna dobra. Bilo bi lijepo da ove godine imate na umu kako kupnjom hrvatskih proizvoda na policama raznovrsnih centara i drugdje prvenstveno potičete domaće gospodarstvo. Neka tako i bude.
Sretni vam blagdani!
D. Šabić