Autonomna vozila su budućnost, tako nas barem uvjeravaju njihovi proizvođači, no prava je istina da ista trenutno nisu ništa više do malo pametniji tempomati. I dok je jedina zadaća tempomata održavati željenu brzinu vozila, autonomna vozila uz to znaju i sama prikočiti, zaobići prepreke i drugo. Ali ne uvijek.
U nesigurnost autonomnih vozila na vlastitoj se koži sredinom 2018. godine uvjerila i Uberova sigurnosna vozačica Rafaela Vasquez kada je autonomno vozilo kojeg je testirala naletjelo na pješakinju i na mjestu ju usmrtilo. U ovom tragičnom događaju dva su krivca – pješakinja i Uberova vozačica. Naime, dok je Elaine Herzberg prelazila cestu po noći, k tomu još i na dijelu koji nije za to predviđen, Vasquez je umjesto da nadgleda vozilo gledala serije preko svojeg mobitela.
Istraga je pokazala i kako su neke od sigurnosnih funkcija na vozilu bile onemogućene. Točnije, automatska kočnica čija je zadaća bila automatski zaustaviti vozilo ukoliko softver ne bude mogao jasno prepoznati što se ili tko nalazi ispred vozila, no ta je funkcija kako je istraga pokazala bila onemogućena. Štoviše isti sustav nije čak smio alarmirati vozača, već se očekivalo da u takvom slučaju u potpunosti isključivo reagira samo vozač. Uber je istragom isključen kao krivac, ali je ostala mogućnost podizanja optužnice protiv vozačice što se na kraju i dogodilo.
Tužiteljstvo je podnijelo optužnicu protiv Rafaele Vasquez. Tereti ju se za ubojstvo iz nehaja za što je predviđena kazna zatvora u trajanju 2,5 godine. No, Vasquez bi ako joj se dokaže krivnja u zatvoru mogla provesti i duže – čak šest godina. Naime, tužiteljstvo je uz optužnicu za ubojstvo iz nehaja navelo i kako je zločin počinjen s „opasnim instrumentom“, što automobil svakako jest, a kada se ubojstvo iz nehaja počini s opasnim oružjem ili instrumentom, preporučena kazna se povećava na šest godina.
Cijeli članak možete pročitati na: bug.hr
Foto: Pixabay