U Amazonu su jako zadovoljni s programom Flex u kojem ljude mogu zaposliti, ali i dati im otkaz putem aplikacije, odnosno korištenjem algoritma, često i bez ljudske intervencije.
No ne dijele svi dostavljači isto oduševljenje s Flexom, a pogotovo ne načinom na koji mogu dobiti otkaz jer dio njih smatra da su nepravedno ostali bez posla, a kako im je otkaz dao algoritam, nisu se imali kome požaliti.
Kako je Amazonu od iznimne važnosti da paketi stignu na vrijeme (često isti ili sljedeći dan od narudžbe), dostavljači su pod velikim pritiskom i nemaju previše mjesta za pogreške. Problem je kada ne obave dostavu zbog nekih problema na koje ne mogu utjecati, odnosno koji nisu njihova greška, a ne mogu ih objasniti algoritmu.
Jedna je bivša dostavljačica objasnila kako je kasnila s dostavom zbog probušene gume, zbog čega je smanjen rejting. Iako ga je s vremenom podigla, na kraju je dobila otkaz zbog kršenja Amazonovih pravila. Žalila se, no neuspješno. Na Yahoou spominju i vozača koji nije mogao dostaviti paket jer su vrata posjeda na kojem se nalazi kuća bila zatvorena i nitko se nije javljao na telefon, a u jednoj zgradi problem je bio što se Amazonov ormarić zaglavio i nije se mogao otvoriti.
Cijeli članak možete pročitati na: zimo.dnevnik.hr
Foto: Pixabay