Prosječan hotel ostvaruje oko 60 posto ukupnog prihoda od izravne prodaje, a najveća platforma Booking.com ne ostvaruje više od 15 posto ukupnog prihoda od prodaje.
U mnogim djelatnostima jasno je da digitalna transformacija vodi do koncentriranijih tržišta. Ekonomije razmjera i opsega daju prednost velikima nad malima, pri čemu digitalni vratari (gatekeeper) monopoliziraju pristup potrošačima.
Karakterističan je primjer digitalnog vratara je Amazon, koji je postao vodeće internetsko tržište za veliki broj kategorija proizvoda.
Specifičnost turističkih rezervacija
Kada je riječ o prodaji europskih hotela, izgleda da nije takav trend. Upravo su mala i srednja poduzeća – od obiteljskih pansiona do butik hotela u centru grada – predvodnici na raznolikom i fragmentiranom tržištu. Rezultati su to najnovije studije distribucije hotela u Europi krovne udruge hotelijera i ugostitelja HotReca. Rezultati studije potvrđuju raznolikosti europskog smještajnog ekosustava, gdje mala i velika poduzeća sudjeluju u kooperaciji – natječu se i surađuju u isto vrijeme kako bi stvorili zajedničku vrijednost. Ako se to usporedi s hotelskom prodajom, brojke su u biti obrnute.
Prosječan hotel ostvaruje oko 60 posto ukupnog prihoda od izravne prodaje, a najveća platforma Booking.com ne ostvaruje više od 15 posto ukupnog prihoda od prodaje.
Za hotele su online platforme samo jedan od mnogih prodajnih kanala, dok većina prihoda dolazi od izravne prodaje potrošačima.
Cijeli članak možete pročitati na: mreza.bug.hr
Foto: Pixabay