Kada su stručnjaci Hrvatskih autocesta vršili prognoze o isplativosti izgradnje tunela Sveti Ilija kroz Biokovo, njihove službene ocjene bile su usuglašene: Da bi tunel bio isplativ, njime bi dnevno trebalo proći od tisuću do tisuću i dvjesta automobila. Procjena je bila da je za njegovo servisiranje godišnje potrebno od sedam do osam milijuna kuna. Kada se tunel otvorio 8. srpnja 2013. godine, mnogi su bili skeptični prema tim tvrdnjama. No, oni koji su zagovarali izgradnju tunela i tvrdili da je to jedan veliki korak prema razvoju Imotske krajine, ali i Makarskog primorja s južne strane Biokova te da će se isplatiti u relativno kratkom roku, čine se da su bili u pravu. Tunel je već u prvih petnaest mjeseci od svoga otvaranja probio magičnu granicu od milijun automobila. Trenutačni podaci s kraja prošle godine, tj. 29 mjeseci od otvaranja, govore o fantastičnim rezultatima. Kroz tunel je prošlo 2 700 000 automobila ili nešto više od tri tisuće dnevno, a Hrvatske autoceste uprihodile su oko 45 milijuna kuna od tunelarine, bez PDV-a. Kako je tunel i najbliži spoj na autocestu u Zagvozdu za veliki broj stanovnika srednjodalmatinskih otoka, Makarskog primorja, kako je porast broja stranih turista iz godine u godinu evidentan, predviđanja su da bi tunel u potpunosti za deset godina isplatio ono što se uložilo u njegovu gradnju.
Više u kategoriji: Vijesti dopisnika
Piše: Braco Ćosić