Na jubilarnu 40. godišnjicu, svečano je otvoren XIV. trijenale hrvatskog kiparstva
Uutorak je, na jubilarnu 40. obljetnicu svog osnutka, svečano započeo XIV. trijenale hrvatskog kiparstva. Zbog posljedica potresa, Trijenale se morao, prvi put u svojoj povijesti, djelomično iseliti iz svog doma u Gliptoteci HAZU, no tako je dobio priliku da se protegne kroz grad i posjetitelje odvede na ljetnu šetnju po više lokacija diljem Zagreba.
Stoga se glavna izložba Trijenala, s radovima čak 63 autora odabrana na natječaju, održava dijelom u Gliptoteci HAZU i Meštrovićevu paviljonu, odnosno Domu HDLU, gdje prostire i na travnjake ispred galerija, u palači Vranyczany u Berislavićevoj ulici, a u Parku Zrinjevac postavljena je ambijentalna tekstilna skulptura Ide Blažičko “Slobodan prostor”. Nagradna izložba dobitnika Grand Prixa prethodnog XIII. Trijenala kiparstva Vedrana Perkova, smještena je u Galeriji Cloverfield. Tamo je pak, kao na nekom “groblju umjetnosti”, na zidovima postavljeno gotovo 200 kamenih ploča s uklesanim zadnjim rečenicama iz ukupno 2 tisuće pregledanih umjetničkih monografija i kataloga, a u izložbi se može, kroz osvijetljeni izlog galerije, izvana uživati i noću. Popratne izložbe u čast doajenima hrvatskog kiparstva Zlatku Boureku, Ivanu Kožariću, Šimi Vulasu i Stjepanu Gračanu, postavljene su u izlozima prostora Ortoforme, Grupe, Intere i Prostorije.
Na XIV. trijenalu imamo priliku vidjeti i radove poznatih nam i afirmiranih autora poput Alema Korkuta, Svjetlana Junakovića, Vlaste Žanić, Vojina Hraste ili Vitolda Košira, tu su i djela fantastičnih mladih umjetnika, od Mateja Vukovića, preko Vitra Drinkovića do Maka Melchera, koje ćemo jednog dana tek zvati doajenima našeg kiparstva. A šezdeset i troje odabranih autora, od rekordnih 230 prijavljenih, istaknula je prof. dr. art. Antonija Balić, svojim radovima obuhvaća najrazličitije teme, od vrlo intimnih i osobnih propitivanja do političkih i socijalnih tema u šarolikoj paleti stilskih izražaja.
Cijeli članak možete pročitati na:
Foto: Svjetlan Junaković (Foto: Goran Vranić)