U četvrtak 5. listopada Facebook zid je gorio od silnog snebivanja jer je pjevačica Aleksandra Prijović rasprodala i treći koncert u Areni Zagreb, a ulaznice za četvrti puštene u prodaju… Jedna Norveška koja broji oko 5,5 milijuna stanovnika, dakle nešto više od Hrvatske ima 83 jazz kluba
Kažu neki da „tako nešto kao ta cajka nije dosad napravio nitko“. Pa morat ću ih razočarati. Je napravio je Dino Merlin. I on ima četiri koncerta u toj istoj Areni i u tom istom Zagrebu i u istoj ovoj godini. Jedino što sramežljivo iskače u toj ponudi Arene jest koncert Gorana Bareta i Majki, ali i tu se već znalci primijetili da u prodaji nema ulaznica za najgornju tribinu. Što će reći, ako napune parter i donju tribinu – puna šaka brade.
Dakle, da ponovimo Arena omjer: Prijović – Merlin – Bare: 4:4:1. U stvarnosti će to izgledati tako da će Prijović i Merlin na svojim koncertima imati preko 60.000 ljudi (zajedno 120.000 tisuća), a Bare i Majke bi na koncertu života mogli imati između 12 i 14 tisuća. I to je taj neki vječiti omjer u, za čuđenje uvijek spremnom, Zagrebu.
Tako isto i ta priča o Zagrebu i narodnjacima: naizgled svi mi živimo po nekim mitteleuropskim kulturnim standardima, a onda buknu ulaznice za neke narodnjake.
Jedna Norveška koja broji oko 5,5 milijuna stanovnika, dakle nešto više od Hrvatske ima 83 (riječima: osamdeset tri) jazz kluba, 24 jazz festivala, 735 jazz glazbenika, te preko 3.000 jazz koncerata godišnje. Budžet Oslo World Music Festivala iznosio je 2015. godine 900.000 eura. Vlada i grad pokrili su 85% tog izdatka, a ulaznice svega 15%.
A možemo zamisliti kolika je količina svih ostalih tržišno isplativih glazbenih događanja u toj zemlji.
Cijeli članak možete pročitati na: ravnododna.com
Foto: Pixabay