Google je ukinuo kolačiće trećih strana tek za jedan posto korisnika. Do prvog srpnja trebao bi posve dokinuti prosljeđivanje informacija o korisnicima trećim stranama. Međutim, to neće značiti “i onda su svi živjeli sretno i zaštićene privatnosti do kraja života”. Naivno bi bilo vjerovati tvrtki koja je izgradila poslovno carstvo na nezakonitom prikupljanju naših podataka, tvrdi Duje Kozomara, konzultant za zaštitu osobnih podataka i osnivač platforme Regula. Za Forbes Hrvatska objasnio je što nas sada očekuje
Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) i drugi zakoni kojima se štiti privatnost nagnali su globalne tehnološke igrače da promjene taktiku. Prodajom podataka o interesima korisnika Google je prije svega opskrbljivao oglašivačku industriju. Ipak, novim pravilima već se nekoliko godina u tom tehnološkom divu pripremaju na ukidanje kolačića (eng. Cookies). Dok su se oni pripremali Safari i Firefox su ih ukinuli. No, sve se događa s razlogom. U Googleovoj kuhinji pripremalo se alternativno rješenje.
“Kad pričamo o privatnosti, najprigodnije je malo izmijeniti poznatu latinsku izreku: “Ne vjeruj Googleu ni kad darove nosi”. Dok ukidanje kolačića trećih strana zvuči kao načelno pozitivan potez za zaštitu privatnosti, dobro znamo da je ova tvrtka svoje poslovno carstvo izgradila upravo na nezakonitom i netransparentnom prikupljanju masovnih količina naših osobnih podataka. Bilo bi naivno očekivati da će sada pucati sami sebi u koljeno i tek tako ostati bez svog najvrjednijeg resursa”, kaže za Forbes Hrvatska Duje Kozomara, konzultant za zaštitu osobnih podataka i osnivač platforme Regula.
Cijeli članak možete pročitati na: forbes.n1info.hr