Godinu na isteku nedvojbeno je obilježila pandemija korone, a time i promjena navika svjetske populacije koje su se itekako odnosile i na konzumiranje glazbe. Bez koncerata, u blažem ili jačem lockdownu, mnogi su najveći dio vremena boravili kod kuće, pri čemu je, prema godišnjim izvještajima prodaje, posebno profitirala industrija streaming servisa.
Već i nepotpuni domaći podaci o povećanju korištenja streaming servisa prisutnih u Hrvatskoj, pa i raspodjela zarade glazbenicima čija se glazba na njima sluša, pokazuju povećano korištenje. Ali i puno veću zaradu streaming kompanija, nego glazbenika čije materijale prodaju. Što se tiče povećanja prodaje, jasno je da streaming servisi u svijetu odnose pobjedu kao najkorišteniji format za slušanje glazbe.
Koliko god je model pretplate i korištenja “iz kuće” postao dominantan, pala je kvaliteta takve masovne distribucije. Teško je očekivati da ćete za pedesetak kuna pretplate mjesečno dobiti kvalitetu zvuka tisuća albuma, kad jedan CD u trgovini košta više od toga. Neke bi razlike u kapitalizmu moralo biti? Naravno, jer kvaliteta zapisa i slušanja streaminga nije ni blizu CD reprodukciji, iako to mnoge slušatelje ni ne zanima i to ne primjećuju.
Cijeli članak možete pročitati na: vecernji.hr
Foto: Pixabay