Istraga će obuhvatiti proizvode kao što su nosivi uređaji (npr. pametni satovi ili mjerači aktivnosti) i uređaji koji se upotrebljavaju u kontekstu pametnog doma (npr. hladnjaci, perilice rublja, pametni televizori, pametni zvučnici i rasvjetni sustavi), ali i usluge koje oni nude.
U sljedećim godinama očekuje se znatan rast potrošačkog interneta stvari, koji će postati uobičajen u svakodnevnom životu europskih potrošača. Zamislite pametni hladnjak koji izrađuje popis namirnica za kupnju. Popis možete prikazati na svom pametnom uređaju i naručiti namirnice iz trgovine, koja ih dostavlja do vaših vrata, koja se na vašu naredbu automatski otključavaju. Mogućnosti se čine beskonačnima. No čini se da je pristup velikim količinama korisničkih podataka ključan za uspjeh u tom sektoru, stoga se moramo pobrinuti da sudionici na tržištu svoju kontrolu nad tim podacima ne upotrijebe za narušavanje tržišnog natjecanja ili neki drugi oblik zatvaranja tih tržišta za konkurente. Ova sektorska istraga pomoći će nam da bolje razumijemo prirodu i vjerojatne učinke mogućih problema tržišnog natjecanja u tom sektoru, istaknula je u objavi izvršna potpredsjednica nadležna za politiku tržišnog natjecanja Margrethe Vestager.
Iz Komisije ističu kako postoje naznake da određene prakse poduzeća mogu strukturno narušiti tržišno natjecanje.
Postoje naznake ograničenja pristupa podacima i interoperabilnosti, određenih oblika davanja prednosti vlastitim proizvodima ili uslugama te praksi povezanih s upotrebom vlasničkih standarda. Za ekosustave interneta stvari često su karakteristični snažni mrežni učinci i ekonomija razmjera, što može dovesti do brzog nastanka dominantnih digitalnih ekosustava i pojave utjecajnih pružatelja usluga te bi moglo predstavljati rizik od monopolizacije tržišta, ističu iz Komisije.
Cijeli članak možete pročitati na: zimo.dnevnik.hr
Foto: Pixabay