Danas je kompanija Gazprom, službeni sponzor Uefine Lige prvaka, najavila otvaranje četvrte sezone međunarodnog dječjeg društveno odgovornog projekta NOGOMET ZA PRIJATELJSTVO. Svake godine zemljopisni je doseg projekta sve veći. Ove će sezone u projektu po prvi puta sudjelovati i mladi nogometaši iz Afrike i Južne Amerike, a porast će i broj azijskih ekipa. Ukupni broj zemalja sudionica skočio je s prošlogodišnjih 24 na ovogodišnje 32 zemlje sudionice, što je četiri puta više u odnosu na početak projekta. Osim Hrvatske, koja treću godinu zaredom sudjeluje u projektu, ove godine popis sudionika uključuje ekipe iz Alžira, Argentine, Armenije, Austrije, Azerbajdžana, Belgije, Bjelorusije, Brazila, Bugarske, Češke, Francuske, Italije, Japana, Kazahstana, Kine, Kirgistana, Mađarske, Nizozemske, Njemačke, Poljske, Rusije, Sirije, Slovačke, Slovenije, Srbije, Španjolske, Švicarske, Turske, Ujedinjene Kraljevine, Ukrajine i Vijetnama. Tijekom ove sezone održat će se niz tradicionalnih događanja. Dana 25. travnja u svim će se zemljama sudionicama obilježiti Međunarodni dan nogometa i prijateljstva. Osim toga, u razdoblju između 27. i 28. svibnja Milano će biti domaćin Međunarodnog turnira uličnog nogometa te Međunarodnog dječjeg foruma Nogomet za prijateljstvo.
Forum će kulminirati dodjelom Kupa devet vrijednosti, posebnog priznanja projekta Nogomet za prijateljstvo jednom od profesionalnih nogometnih klubova u svijetu za krajnju predanost vrijednostima projekta. Po završetku Foruma sudionici će prisustvovati završnoj utakmici ovogodišnjeg izdanja Uefine Lige prvaka na milanskom stadionu Giuseppe Meazza (San Siro).
– Broj sudionika u projektu Nogomet za prijateljstvo i zemalja koje predstavljaju svake je godine sve veći. Sa sigurnošću možemo reći kako je ova sezona doista globalna jer po prvi puta u projektu sudjeluju i mladi nogometaši iz zapadne hemisfere. Tinejdžerima koji predstavljaju različite kulture, običaje i tradicije, projekt Nogomet za prijateljstvo pruža sjajnu priliku da nauče razumijevati i poštovati jedni druge usprkos svim razlikama. – istaknuo je Alexey Miller, predsjednik Upravnog odbora kompanije Gazprom.
– Kup devet vrijednosti, koji dodjeljuju sudionici projekta Nogomet za prijateljstvo, statua je mladog nogometaša koji drži planet Zemlju u obliku nogometne lopte. Kao takav uspješno utjelovljuje ideje i vrijednosti koje nogomet i sport općenito promoviraju među mladima. – dodao je svjetski ambasador projekta Nogomet za prijateljstvo, Franz Beckenbauer.
– Sretan sam jer ćemo ove godine moji prijatelji i ja imati priliku sudjelovati u projektu Nogomet za prijateljstvo, upoznati vršnjake iz različitih zemalja te raspravljati o vrlo važnim temama. Vjerujem kako možemo promijeniti svijet i poboljšati ga. – rekao je Maher Shaabo, mladi sudionik iz Sirije.
Međunarodni dječji društveno odgovorni projekt NOGOMET ZA PRIJATELJSTVO provodi kompanija Gazprom u okviru programa pod nazivom „Gazprom for Children“ (Gazprom za djecu). Ciljevi projekta su razvoj omladinskog nogometa te promicanje tolerancije i prijateljstva među djecom iz različitih zemalja svijeta. Ključne vrijednosti koje podržavaju i promiču sudionici projekta su prijateljstvo, jednakost, pravednost, zdravlje, mir, predanost, pobjeda, tradicije i čast.
Ključni događaj projekta je Međunarodni dječji forum NOGOMET ZA PRIJATELJSTVO koji svake godine okuplja igrače u dobi od 12 do 14 godina iz najboljih nogometnih klubova. Prvi forum održan je 25. svibnja 2013. godine u Londonu.
Projekt NOGOMET ZA PRIJATELJSTVO dodijelit će i posebno priznanje: Kup devet vrijednosti, jedinstveni pokal koji se svake godine dodjeljuje jednom od profesionalnih nogometnih klubova za provedbu društveno odgovornih inicijativa koje se temelje na vrijednostima projekta. Pobjednika biraju mladi ambasadori projekta NOGOMET ZA PRIJATELJSTVO putem glasovanja koje se odvija u svim zemljama sudionicama. Tijekom Foruma Nogomet za prijateljstvo mladi nogometaši imat će priliku razgovarati sa svojim vršnjacima iz drugih zemalja te s poznatim sportašima i umjetnicima. Po završetku Foruma svi sudionici već tradicionalno odlaze na završnu utakmicu Uefine Lige prvaka. Dodajmo za kraj kako osim što provodi strategiju aktivnog poslovnog razvoja, Gazprom golemu pozornost posvećuje i društveno odgovornim projektima. Kompanija tako podržava niz sportskih organizacija i događanja u Rusiji i svijetu. Između ostaloga, Gazprom je službeni partner Uefine Lige prvaka te pruža podršku Uefinu Superkupu, kao i brojnim svjetski poznatim nogometnim klubovima, uključujući ruski Zenit, njemački Schalke 04 i druge športske klubove.
Više u kategoriji: Šport; Život
Izvor i foto: Marko Valentić – Nacionalni koordinator projekta „NOGOMET ZA PRIJATELJSTVO”
D. Šabić, mag. nov.