Kanal koji su izvorno počeli graditi francuzi (francuzi je napisano malim namjerno zbog liliana thirama još uvijek ga se sjećamo), ali su zbog velike smrtnosti radnika morali odustati pa su ga nakon dvadesetak godina nastavili radit Amerikanci nakon što su pomogli Panami da stekne neovisnost od Kolumbije. Kanal je napokon završen 1914. godine i značajno je skratio plovidbu povezavši Pacifik i Atlantik.
Panamski kanal napravljen je tako da se prolazi kroz bazene u kojima se razina vode najprije diže, zatim nakon plovidbe kanalom opet spušta na morsku razinu – također jedan od razloga zašto francuzi nisu uspjeli napravit kanal, jer su ga radili na morskoj razini.
Zanimljivo je da dvije države imaju obalu s obje strane kanala – Panama i Kolumbija, a Panamska, Kolumbijska i Američka mornarica imaju “Slobodan” prolaz za ratne brodove. Nakon dugih pregovora kanal je konačno 2000. godine stavljen pod upravu Paname.
Sa desne strane vidi se hotel, očito smo neka atrakcija kad prolazimo kroz kanal, a također na internetu je prijenos uživo.
Nakon prolaska kroz prva tri Loka sa pacifičke strane slijedi 60-ak milja navigacije po jezeru do druge strane kanala i izlaska na Atlantsku stranu.
Zbog velikog povećanja pomorskog prometa kanal je skoro dosegao maksimum i počelo je njegovo širenje (navodno će Kinezi zbog ljubomore i širenja utjecaja napravit kanal u Nikaragvi).
Naravno, najvažnije od svega, vrijeme je jako promjenjivo u Panami pa iako je trenutno sunčano vrlo vjerovatno će ubrzo pasti kiša pogotovo u kišnoj sezoni.
Više u kategoriji: Vijesti dopisnika
Foto i tekst: Blažen Saratlija