POZIV NA KONFERENCIJU ZA NOVINARE – GASTRO GET SUDAMJA – SLAVIMO NAMIRNICE I TRADICIJU
U četvrtak, 27. travnja s početkom u 11.00 sati u restoranu O’zlata (Zlatna vrata u Splitu) bit će održana konferencija za novinare, na kojoj će predstavnici Udruge Gastro Get i direktorica Turističke zajednice grada Splita Alijana Vukšić najaviti gastronomsko-sajamsko-kulturni program ovogodišnje Sudamje.
Gastro festival koji je smješten unutar zidina Dioklecijanove palače prati povijest, tradiciju i lokalne namirnice te želi Splitu i svijetu pružiti našu povijesnu gastro/tradicijsku genetiku.
Sudionici su Uje oil bar, Galerija Food, O’zlata, Mazzgoon, Bajamont, GregoLevante, Mosquito i Rodrigo. Program je osmišljen sukladno tradiciji fešte Sudamje i proslave sv. Duje, zaštitnika grada Splita. Najvažnije programske crte su:
HEDONIZAM
Gastro smo festival, čiji je sastavni dio uživanje u hrani – poznato je iz prošlosti da je ovaj period godine oduvijek bio razdoblje u kojem se slavio grad i kad je uživanje u hrani (pa čak i neumjereno) bilo dozvoljeno i nikad nije bilo osuđivano.
Većina jela bila je puna jakih ukusa i mirisa, a sastojala se uglavnom od mesnih namirnica.
NAMIRNICE
Svaki naš festival tematski je vezan za namirnice – kao što je adventski Gastro Get festival bio tematski određen namirnicama po vikendima (riba, meso, bakalar…).
Za Gastro Get Sudamju odlučili smo se za namirnice koje će koristiti svi restorani, a od njih će za festival pripremiti posebna jela. To su:
1.jedna mirodija/KADULJA
2.jedno povrće/MOTAR
3.jedna vrsta mesa/KOZLETINA
4.jedno voće/DATULJE
TOMBOLA
Na sv. Duju, sukladno tradiciji, u nekima od ugostiteljskih objekata bit će upriličena naša, gastro verzija tombole.
KULTURNI PROGRAM
Kao što smo za adventski festival imali brojne izložbe u svim ugostiteljskim objektima, a u suradnji s Festivalom mediteranskog filma osmislili i najmanje kino na svitu ”Isprid lava”, i ovu inačicu festivala pratit će bogat kulturni program.
SAJAM
Sudamja kao prava fešta popraćena je izložbeno-sajamskim programom gdje možete kupiti sve – “od igle do lokomotive”. Tako će svaki od sudionika Gastro Geta unutar svog ugostiteljskog objekta imati mali štand na kojem će prodavati proizvode lokalnih manufaktura.
Na konferenciji za novinare predstavnici Gastro Geta predstavit će i OPG-ove s kojima su ostvarili suradnju u sklopu EkoFjere, pod nazivom ”NEMA DOBROG PJATA NI DOBRE SPIZE, BEZ DOBRIH NAMIRNICA”.