Cestama svijeta već godinama voze prototipovi automatiziranih (samovozećih) automobila koji bi trebali jednog dana preuzeti ulogu od vozača. Unatoč pričama o tome kako se taj dan bliži, dostupni podaci pokazuju da je nezgoda mnogo više nego što se očekivalo.
Prema nedavnom izvješću koje je izdala Nacionalna uprava za sigurnost u prometu (NHTSA), za razdoblje od 10 mjeseci, počevši od srpnja 2021. do 15. svibnja 2022., gotovo 400 samovozećih vozila sudjelovalo je u nesrećama diljem Sjedinjenih Država. To baš i ne zvuči kao utopija koju su mnogi iz medijske i tehnološke industrije najavljivali na sva zvona. Vjerovali ili ne, opsežna studija na ovu temu dosad nije provedena.
Naravno, neki članovi medija nisu gubili vrijeme ističući da su 273 samovozeća automobila koja su sudjelovala u nesrećama Tesle, insinuirajući da su inferiorni u odnosu na druge opcije na tržištu.
No, treba imati na umu da su oni jednostavno najprisutniji brend koji nudi automatizirane sustave vožnje, pa bi to mogao biti razlog zašto upravo lavovski udio podataka dolazi upravo iz tvrtke Elona Muska. Ono što učimo iz studije je nešto više o tome koliko dobro u stvarnom svijetu funkcioniraju ove (kako kome) uzbudljive tehnologije autonomne vožnje. U prijavljenim nesrećama šest je osoba poginulo, a pet ih je teško ozlijeđeno.
Zanimljivo je da svi podaci o nesrećama potječu iz informacija od proizvođača automobila. Honda je izvijestila o 90 takvih sudara, stavljajući je na drugo mjesto, a Subaru je slijedeći s 10. Ostali u studiji prijavili su pet ili manje sudara. To se čini malo… zanimljivo. Potencijal za prijavljivanje “pogreški” mogao bi biti značajan, dovodeći u pitanje valjanost ove studije.
Cijeli članak možete pročitati na: automobili.hr