Gotovo svi ih već voze: ‘Nema vam to veze s klimom‘
Dok divljaju cijene benzina i dizela, u Oslu se svakog tjedna u luci iskrca 2500 novih električnih automobila, Tesla, Audija, Hyundaija, BMW-a i Polestara, pa se novinar Sunday Timesa šali da upravo tamo “nestaju” automobili na koje Britanci željni elektrifikacije svog voznog parka sada čekaju i po 44 tjedna.
Norveška je u svakom slučaju predvodnica u borbi protiv klimatskih promjena koje izaziva čovjek, a s populacijom od 5,4 milijuna, već ima na cestama pola milijuna potpuno električnih automobila. To je, piše Times, 40 tisuća više nego cijelo Ujedinjeno Kraljevstvo koje ima 12 puta više stanovnika.
Ako bismo se mi u Hrvatskoj išli uspoređivati, stvar je također poražavajuća: krajem prošle godine u Hrvatskoj je bilo registrirano samo 3054 električnih osobnih i dostavnih vozila, a očekuje se da bi 2022. godina mogla završiti s 5000 registriranih električnih vozila, nedavno je objavljeno, kad je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost poticaje za električna vozila podijelio u samo 50 minuta.
Za tri godine bez “fosila”
Norveški ministar prometa Jon-Ivar Nygard ocjenjuje da je prilično vjerojatno da za tri godine u toj zemlji neće biti kupljen nijedan novi benzinac ili dizelaš.
Već sada čak 88 posto novih automobila su oni koji se “prikapčaju”, a ne “tankaju”, a ministar poručuje kako valja zaključiti da državni poticaji – djeluju.
Inače, da podsjetimo, u EU (Norveška nije članica) je upravo izglasana odluka da se od 2035. godine zabranjuje prodaja vozila s benzinskim i dizelskim motorima.
U principu se više i ne čuje pozadinska buka automobilskih motora na koju smo u gradovima navikli (a djeca u Oslu kažu da su to “prdeći” auti), pa je moguće i uz najprometnije ceste voditi normalan razgovor.
Cijeli članak možete pročitati na: novac.jutarnji.hr
Foto: Pixabay