Silueta pume u skoku na tenisicama, dresovima i ostaloj sportskoj opremi danas je jedan od najpoznatijih grafičkih simbola diljem svijeta. Zaštitni znak tvrtke Puma i temelj modernih korporativnih marketinških strategija stvoren je prije točno 50 godina.
Autor logotipa je njemački karikaturist Lutz Backes kojeg je Puma 10. siječnja 1968. obavijestila da je njegov nacrt prihvaćen.
Taj datum nije važan samo za danas slavnog proizvođača sportske opreme iz Herzogenauratha, nego je predstavljao i početak trenda izrade modernih logotipova za kompanije u Njemačkoj.
“Dragi gospodine Backes, hvala vam na vašim dizajnima za Pumu. Odlučili smo koristiti vaš prvi nacrt, što nas nije spriječilo da se dobro nasmijemo nekim vašim ostalim crtežima”, napisao je Armin Dassler, stariji sin osnivača Pume Rudolfa Dasslera.
Silueta pume u skoku prvotno je otisnuta samo na 5.000 Puminih sportskih torbi, ali se vrlo brzo našla i na svemu drugom što je tvrtka imala u svom proizvodnom asortimanu.
Današnji stručnjaci za dizajn Pumin logo smatraju izvanrednim primjerom uspješnog korporativnog dizajna, što najbolje pokazuje činjenica da je Pumin zaštitni znak u 50 godina ostao gotovo nepromijenjen.
“Logo je i prije 50 godina bio iznimno elegantan, a sitnim kasnijim promjenama doveden je do savršenstva”, kaže Peter Zec, profesor u Centru za dizajn Sjeverne Rajne-Vestfalije.
Cijeli članak možete pročitati na: glasistre.hr
Foto: TY Lim / Shutterstock