Još nas pola godine dijeli od 30. lipnja kada je EU Komisija odlučila da zračni prijevoznici mogu ponuditi 5G tehnologiju na svojim avionima, putnicima na korištenje. Dobro ili loše?
O temi korištenja mobitela i elektronike u zrakoplovima pisali smo već nekoliko puta kroz desetljeća. Zaključak je uvijek bio da iako sumnje o utjecaju potrošačke elektronike na elektroničke uređaje u zrakoplovima nikada nisu posve nestale, niti jedna istraga bilo koje avionske nesreće nije uspjela dokazati da je bilo koji elektronički uređaj putnika u zrakoplovu bio njenim uzrokom ili dodatnim faktorom.
Prijenosne elektroničke uređaje koje putnici sa sobom unose u zrakoplov možemo podijeliti u dvije osnovne kategorije – emitirajuće u koje spadaju mobiteli i neemitirajuće elektroničke uređaje u koje spadaju svi ostali elektronički uređaji koji nemaju antenu za slanje i primanje signala, odnosno koji ne zrače u elektromagnetskom spektru van svog kućišta, odnosno to im nije osnovna namjera i namjena.
Imajući sve ovo u vidu, telekomunikacijski sektor već odavna pokušava ukinuti zabrane (tamo gdje postoje) korištenja mobitela u avionima u svim fazama leta. Zbog toga i ne čudi da je EU Komisija donijela odluku da zemlje članice EU moraju najkasnije do 30. lipnja omogućiti korištenje 5G frekvencija na avionima, korištenjem femtocellova. Ovo, usput, ne znači da svi avioprijevoznici moraju imati na svim svojim letovima mogućnost telefoniranja iz aviona.
Odluka također nije vođena nikakvom brigom za sigurnost letova – povjerenik EU Komisije za unutarnje tržište, stanoviti Thierry Breton, ako koga zanima, tako je rekao da će ovo omogućiti „inovativne usluge za ljude“ (što se obično prevodi kao big tech nas je pritisnuo, mi se nadamo da će od toga nešto biti) i „pomoći rast europskih kompanija“. Dakle, čisto komercijalna i ekonomska odluka.
Cijeli članak možete pročitati na: bug.hr
Foto: Pixabay