Većina automobila na europskim cestama ispušta istu količinu ugljičnog dioksida (CO2) kao i prije 12 godina, unatoč zacrtanom smanjenju za novoregistrirana vozila, upozorio je u Europski revizorski sud (ECA).
U prošlom desetljeću proizvođači automobila koristili su ‘rupe’ u testiranju kako bi u laboratorijskim uvjetima dokazali manju emisiju štetnih plinova. Na cesti ista su vozila ispuštala daleko više ugljičnog dioksida, upozorio je revizorski sud.
Testiranje je u međuvremenu izmijenjeno, zahvaljujući i skandalu s Volkswagenovim lažiranjem podataka o emisiji iz dizelaša iz 2015., i sada bolje odražava stvarne uvjete u vožnji. Od rujna 2017. novi su testovi postali obavezni.
To je učinkovito smanjilo, ali nije eliminiralo, jaz između emisija u laboratoriju i onih u stvarnoj vožnji. Stvarna emisija iz konvencionalnih automobila, koji još uvijek čine gotovo tri četvrtine novoregistriranih vozila, nije smanjena, zaključili su revizori.
Cijeli članak možete pročitati na: zimo.dnevnik.hr
Image by ibrandify on Freepik