‘Non-fungible tokens’ ili NFT-ovi doživljavaju uspjeh u svijetu glazbe dok se industrija videoigara susreće sa strastvenim otporom potrošača. Da bismo razumjeli polarizirani stav javnosti prema ovom fenomenu blockchain tehnologije, najbolje je baciti pogled prema potrošačima – gejmerima i ljubiteljima glazbe
Gejmeri, osim onih koji igraju igre u kojima se zarađuju kriptovalute poput Axie Infinityja, u pravilu prikazuju prezir prema kriptotehnologijama u svojoj zajednici. Jedan od najčešćih scenarija prošlih mjeseci onaj je da neki proizvođač najavi integraciju neke vrste NFT-a u svoje igre i tjedan, dva kasnije odustane jer izazove bijes kupaca, odnosno gejmera. Najnoviji primjer je, recimo, EA, čiji je direktor Andrew Wilson prije tri mjeseca izjavio da su NFT-ovi i blockchain gejming ‘budućnost industrije’. Prošlog tjedna, tijekom objave o prihodima, zaokrenuo je retoriku za 180 stupnjeva i spomenuo da EA ‘ne inzistira na kriptoprojektima’.
Wilsonovi su komentari stigli relativno kratko nakon što je Team17 – kompanija odgovorna za franšizu Worms, koja je dosad zaradila 75 milijuna dolara – napustio planove za NFT-ove pod imenom MetaWorms. Nakon što su fanovi pobjesnjeli kompanija nije imala izbora.
To nas dovodi do svijeta glazbe, u kojem je reakcija na kriptotehnologiju bila puno blaža – čak do neke mjere nepostojeća. Najpopularniji R&B pjevač John Legend – koji na Spotifyu ima 21 milijun slušatelja mjesečno, 13,8 milijuna pratitelja na Twitteru i novu platformu za NFT – potpisao je ugovor s Chrisom Linom, voditeljem tajvanske usluge za digitalnu glazbu pod imenom KKBOX, kao i suosnivačima Twitcha Kevinom Linom i Mattom Chengom kako bi pokrenuo investicijsku firmu Cherubic Ventures. Platforma pod imenom OurSong dozvoljava glazbenicima monetizaciju rada putem NFT-a, a oni u ovom slučaju služe kao digitalni certifikati autentičnosti.
Drugi dobar primjer je popularni festival Coachella, čiji je vlasnik AEG najavio dražbu na kojoj će ponuditi deset doživotnih ulaznica kao dio ulaska u polje NFT-a. Neki od Coachellinih NFT-ova mogu se zamijeniti za prave predmete, poput postera i fotoalbuma.
Zašto je ovo važno?
Jedan od razloga koje je Dan Olson spomenuo u svom videu ‘The Problem with NFTs‘ činjenica je da većina kriptoprojekata postoji samo kako bi se ljudi navukli na kupovinu kriptovaluta. NFT-ovi, DAO-i, igre u kojima ‘igrate da zaradite’ – cijela poanta je navući nekog da kupi ethereum ili neku drugu kriptovalutu, što povisuje njezinu vrijednost i trenutnim vlasnicima omogućuje bolju zaradu.
Glazbeni NFT-ovi pokazuju znakove praktične primjene – kao ulaznice za festivale, digitalni posteri ili pobuna protiv izdavača. Svijet koji entuzijasti zovu Web 3.0 i dalje je kaotičan zbog brojnih razloga, no postoji nešto što karakterizira fanove, a to je da nam oni govore što žele od blockchaina – kao i stvari koje ne žele.
Cijeli članak možete pročitati na: tportal.hr
Foto: Pixabay