Inženjeri sa Sveučilišta Novi Južni Wales (UNSW) iz Sydneya uspješno su pretvorili dizelski motor da radi kao hibridni motor na vodik-dizel, smanjujući pritom emisije CO2 za više od 85%. Tim, predvođen profesorom Shawnom Kookom sa Fakulteta strojarstva i proizvodnje, proveo je oko 18 mjeseci razvijajući sustav s izravnim ubrizgavanjem vodika i dizela, što znači da postojeći dizelski motori mogu raditi koristeći 90% vodika kao goriva.
Istraživači kažu da bi se bilo koji dizelski motor koji se koristi u kamionima i pogonskoj opremi u transportu, poljoprivredi i rudarstvu mogao u konačnici naknadno opremiti novim hibridnim sustavom za samo nekoliko mjeseci. Zeleni vodik, koji se proizvodi korištenjem čistih obnovljivih izvora energije kao što su vjetar i sunce, ekološki je prihvatljiviji od dizela.
U radu objavljenom u International Journal of Hydrogen Energy, tim profesora Kooka dokazao je da korištenje njihovog patentiranog sustava ubrizgavanja vodika smanjuje emisije CO2 na samo 90 g/kWh, odnosno 85,9% ispod količine koju proizvodi motor s dizelskim motorom, objavio TechXplore.
Važno je da novi sustav dvostrukog goriva s izravnim ubrizgavanjem vodika i dizela ne zahtijeva vodik ekstremno visoke čistoće koji se mora koristiti u alternativnim sustavima vodikovih gorivih ćelija i skuplji je za proizvodnju. U usporedbi s postojećim dizelskim motorima, u dizel-vodikovom hibridu dokazano je poboljšanje učinkovitosti od više od 26%.
Cijeli članak možete pročitati na: autopress.hr
Foto: Pixabay