Mazda je predstavila potpuno novi redni šesterocilindraš obujma od 3,3 litre, iznimno čistog ispuha i nezabilježene učinkovitosti
Kao glavnu novost navode DCPCI (Distribution Controlled Partially Premixed Compression Ignition), inovativni princip kompresijskog paljenja kod kojeg se gorivo i zrak prije samog početka izgaranja djelomično izmiješaju, a koji termalnu učinkovitost dovodi na sasvim novu razinu – Mazda tvrdi ‘iznad 40 posto u dobrom dijelu upotrebljivog režima rada’, što je dosad nezabilježeno među motorima za osobna vozila.
No, brojke to potkrepljuju; SUV mase veće od 1,8 tona zadovoljava se u prosjeku sa samo 4,9 l/100 km (emisija CO2 od 127 g/km) u izvedbi sa samo stražnjim pogonom, odnosno sa 5,3 l/100 km (139 g/km), koliko traži snažnija AWD izvedba. Za usporedbu, konkurencija već s manjim 2,0-litrenim dizelašima emitira 10-20 g/km više.
Ultra-niska štetna emisija
Uz rekordnu učinkovitost, i rekordno niske emisije
Inovativni princip formiranja i paljenja smjese DCPCI blagotvorno utječe na učinkovitost, ali zahvaljujući tome što malo toga ostaje neizgoreno, profitira i čistoća ispuha. Novi dizelaš opremljen je svim poznatim sustavima pročišćavanja ispušnih plinova – od oksidacijskog katalizatora do SCR sustava – kako bi udovoljio i dolazećim normama poput Euro7.
Cijeli članak možete pročitati na: jutarnji.hr
Foto: Mazda