Pet vlakova već vozi, a na kraju će ih voziti ukupno četrnaest. Izgradio ju je francuski proizvođač željeznica Alstom, a cijeli je projekt koštao je otprilike 730 milijuna kuna.
Vlakovi su već jedan od najzelenijih načina putovanja. Čak i oni koji rade na dizel su puno bolji za okoliš od aviona i automobila. A kada su potpuno električni, ili, još bolje, rade na obnovljivu struju – stvarno ne postoji ekološki prihvatljiviji način kretanja.
Vodikova željeznica ne zahtijeva nužno da željezničke pruge budu elektrificirane, već mogu raditi na postojećim prugama, što znači da se, u teoriji, mogu implementirati na gotovo sve željezničke pruge u svijetu.
Također, ovi vlakovi su i puno tiši od dizelskih vlakova i postižu brzinu od 140 kilometara na sat! S jednim punim spremnikom, mogu prijeći više od 1000 kilometara, tako da su i više nego dorasli zadatku pružanja usluga u regiji.
Cijeli članak možete pročitati na: punkufer.dnevnik.hr
Foto: Pixabay