Gledajući danas medijski prostor, čitatelju bi se moglo učiniti kako je turizam u Hrvatskoj usrksnuo, odnosno da su rezultati znatno bolji nego što se očekivalo, pa se tako u prvi plan guraju brojke od 60 do 70% ostvarenih noćenja u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, stvarna slika nešto je složenija nego što se čini na prvi pogled. Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija Hrvatske gospodarske komore, i Igor Sertić, direktor turističke agencije Putolovac i predstavnik turističkih agencija u Udruzi Glas poduzetnika, za Dnevno su rasvijetlili ovo pitanje, svatko iz svoje jedinstvene pozicije.
Kad je riječ o rezultatima, mi smo, ukupno gledano, dakle u kumulativu, od početka godine pa do kraja sedmog mjeseca negdje na 50% lanjskog ostvarenja. Ipak, treba uvijek naglasiti, mi sada razgovaramo, jer samo te podatke i imamo, o fizičkim pokazateljima, odnosno o broju noćenja i broju gostiju. Za financijske pokazatelje morat ćemo pričekati izvješće Hrvatske narodne banke, a oni bi se mogli temeljiti na analizi izdanih fiskaliziranih računa, što često objavljuje Ministarstvo financija. Tek tada ćemo vidjeti u kojoj su mjeri financijski rezultati pratili broj gostiju”, kaže Žgomba i dodaje kako se ove godine očekuje pad u potrošnji, to jest možemo računati na to da su gosti ove godine trošili manje nego prethodnih godina.
S druge strane, Igor Sertić iz udruge Glasa poduzetnika ne dijeli taj optimizam. Upozorava kako je potpuno pogrešno brojiti samo noćenja. U tom pogledu njegovo viđenje ovog medijskog ushita slično je onomu gospodina Žgombe, međutim, Sertić tvrdi da nitko, pa ni predstavnici državnih institucija ne uzimaju u obzir niz djelatnosti u turizmu koje u Hrvatskoj trenutno nemaju nikakvog posla. “Ako gledamo na organizirani turizam, on je u Hrvatskoj sto posto mrtav.”
”Kod nas je cijeli sustav brojanja gostiju i turističke ponude krivo postavljen u startu. Većina koja te brojke izbacuje uopće ne razumije osnovne postavke turizma, stoga sve to malo iskrivljeno i nakaradno dolazi do javnosti. Turizam se kod nas svodi na brojanje noćenja.
Treba nam uvid u to koliko je hotela zatvoreno i koliko je, recimo, restorana ostalo bez prometa. Dosad detaljnih financijskih izvještaja nije bilo, samo ove generalne brojke. To nažalost nećemo saznati. Stvarno stanje znaju oni koji nešto rade u turizmu. Dakle, turistički sektor je puno više od iznajmljenih apartmana. Cijeli niz djelatnosti nema nikakvog posla. Sve ono što je izvanpansionska potrošnja kod nas se nikada nije računalo niti se vodi briga o tome. Ja vam osobno mogu reći da od svih kolega koji rade u turističkim agencijama, brodara koji organiziraju izlete i svih koji nešto rade po obali, nitko ništa ne radi i nitko nema posla ove godine. Doslovno nitko. A što se tiče autoturista koji dolaze u apartmane, oni će donijeti novac iznajmljivačima i malim obiteljskim hotelima, ali to nije masovni turizam koji nosi novac i od čega se živi.”, govori nam Sertić
Cijeli članak možete pročitati na: 7dnevno.hr
Foto: Pixabay