Kao što je originalni “Matrix” redefinirao akcijsku kinematografiju na prijelazu milenija, izvorni “John Wick” je to napravio za 2010-e.
Početkom novog milenija većina akcijskih filmova kopirala je borilačke i revolveraške “slow motion” scene utjecajnog “Matrixa”, recimo “Charliejevi anđeli” i “Operacija Swordfish“, a danas skoro svi kopiraju bliske “gun-fu” borbe iz “Johna Wicka”, tzv. kung-fu s vatrenim oružjem, od “Atomske plavuše” do “Nobodyja“.
Svaki novi “John Wick” je bio spektakularniji od prethodnog da bi približno trosatni četvrti postao najspektakularniji dosad i otvara se potjerom po pustinjskim dinama kao da je “Lawrence od Arabije“, a nije ni daleko od njegova epskog trajanja. Serijal je prošao put od srednjobudžetnog filma do spektakla s proračunom od 100 milijuna dolara kakav su imali akcijski blockbusteri devedesetih prije nego što su masivne budžete preoteli superjunaci.
“John Wick” je upravo i stekao popularnost kao alternativa superjunačkim blockbusterima, akcijski film koji je u žanr vratio opipljivu tjelesnost i vratolomnost u eri digitalih efekata i zelenih ekrana, ali i vizualnost, tj. neonsku ljepotu i stilizaciju nakon ružnjikavih novomilenijskih (direktno-na-video) akcića snimljenih u istočnoj Europi. Četvrti dio serijala je vjerojatno najljepši i najstiliziraniji noviji akcijski film uz posljednjeg “Pobješnjelog Maxa”.
Cijeli članak možete pročitati na: slobodnadalmacija.hr
Foto: Youtube ScreenShot