Zuckerberg ne želi da se samo logirate na proizvode njegove kompanije, on želi da živite, radite, pa čak i vježbate unutar njih
Mark Zuckerberg ljetos je objavio da mu je namjera Facebook pretvoriti u “metaverse kompaniju”, a potom je osnovao i posebnu proizvodnu grupu za metaverse, tehnologiju za koju smatra da će naslijediti mobilni internet.
Iako ni sam izraz nije širokoj publici poznat, a kamoli što bi se sve moglo iz toga izroditi, u Silicijskoj dolini sve se češće spominje. Metaverse bismo mogli u hrvatskoj inačici nazivati metaverzum (jer se na engleskom radi o kombinaciji prefiksa meta i riječi universe), a u pitanju je koncept budućeg interneta gdje se sadržajima pristupa kroz virtualnu stvarnost.
Podrazumijeva da će donijeti digitalne ili virtualne svjetove koje će mnogo ljudi moći “naseliti” istodobno sa svojim hiperrealističnim avatarima, 3D svijet za virtualno druženje, zabavu, komunikaciju i interakciju ili, pak, za rad.
Uređaji i softver koji omogućavaju “život” u virtualnom svijetu idućih će se godina ipak nesumnjivo usavršavati kako bi korisnici bili spremniji, recimo, provesti radni dan, odmor ili fitness trening prikopčani na neki od njih te, recimo, hodati naokolo s naočalama za proširenu stvarnost u kojoj će sve doista i izgledati stvarno.
Takve će naočale morati nalikovati, smatra Zuckerberg, uobičajenim naočalama, ali pitanje je kako u njih ugraditi sve što je potrebno za život u metaverzumu. Kako je rekao u srpanjskom intervjuu za The Verge, to će u idućih deset godina biti jedan od najvećih tehnoloških izazova industrije kojoj pripada.
“Zapravo, mislim da je minijaturiziranje stvari kako bi superračunalo stalo u naočale jedan od najvećih izazova. Kad se to postigne, kad imate takve naočale i VR set, to će omogućiti mnoge uistinu zanimljive načine korištenja”, rekao je.
Cijeli članak možete pročitati na: novac.jutarnji.hr
Foto: Pixabay