Skupina vlasnika luksuznih marki postigla je važnu sudsku pobjedu nakon što je Europski sud pravde (ECJ) u srijedu podupro njihov zahtjev da se zabrani njihova prodaja putem internetskih platformi poput Amazona i eBaya radi očuvanja imidža.
To je važna tema za Europu, čije kompanije generiraju 70 posto svjetskog prometa u segmentu luksuznih proizvoda. Vlasnici luksuznih brendova već dugo vode bitku protiv trgovaca koji se pokušavaju izboriti za svoj dio kolača u prodaji njihovih ekskluzivnih i brendiranih proizvoda.
Online platforme poput Amazona i eBaya smatraju pak da su ograničenja internetske prodaje protivna principu ravnopravnog tržišnog natjecanja i da štete malim tvrtkama. Europski sud presudio je danas u predmetu vezanom za njemačku podružnicu američkog proizvođača kozmetike Coty i za njemačku maloprodajnu tvrtku Parfumerie Akzente, koja protivno želji američke kompanije prodaje njezine proizvode na internetskim stranicama poput Amazona.
Njemački sud zatražio je od ECJ-a smjernice ograničava li se zabranom prodaje na internetskim stranicama treće strane ravnopravno tržišno natjecanje.
Cijeli članak možete pročitati na: vecernji.hr
Foto: Shutterstock