Hrvatska glazbena unija proslijedila je ministrici Nini Obuljen Koržinek apel europske udruge u kojoj se zamjera Hrvatskoj da dodatno otežava poziciju umjetnika izvođača jer kasni s donošenjem novog zakona i jer je propustila rok za primjenu dviju direktiva.
Europske organizacija umjetnika izvođača, AEPO-ARTIS, koja zastupa više od 650.000 osoba ističe da Hrvatska kašnjenjem donošenja novog Zakona o autorskom i srodnim pravima odgađa primjenu Direktive o autorskim pravima i Direktive o internetskim prijenosima i reemitiranjima.
U pismu koje je potpisao glavni tajnik AEPO-ARTIS Ioan Kaes istaknuto je kako je pandemija pojačala jaz između rasta profita internetskih divova i pojedinaca – umjetnika izvođača, jer posljednji ne sudjeluju na pravičan način u raspodjeli tog prometa.
Pozicija hrvatskih izvođača je puno gora nego u ostatku Europe, pogotovo onih čije su snimke nastale prije 1993. godine. Naime, pravomoćnom je odlukom iz travnja ove godine zaključeno da je Croatia Records, od prvog dana privatizacije 1993. godine, ilegalno koristila i monetizirala sve fonograme nastale prije tog datuma, jer ih nikada nije privatizirala. Tvrtka Autor, vlasnik Croatia Recordsa nikad nije kupila i platila fonograme starog Jugotona. Pravomoćnom presudom je jasno zaključeno da su ti masteri i dalje državni.
Tako je Croatia Records sva izdanja starih snimaka na kompakt diskovima, kao i nova vinilna reizdanja napravila ilegalno, kao i davanje i naplate licenci za fimove, serije i reklame, a ponajprije stavljanje u promet na svim streaming servisima. Time je sebi priskrbila i protupravnu nepripadajuću dobit, tvrdi se u priopćenju.
Cijeli članak možete pročitati na: vecernji.hr
Foto: Pixabay