Činjenica je da pretjerana upotreba filtera i računalnih programa mijenja samu fotografiju, a pogotovo osobu na fotografiji. To pak utječe na osobe koji promatraju te fotografije i u glavi stvaraju nerealna očekivanja kako od sebe, tako i od svijeta koji ih okružuje. Najviše su pogođena djeca i mladi, koji teško mogu razaznati što je realan prikaz, a što obrađena fotografija.
Kako bi to spriječili, u Norveškoj su donijeli zakon koji će od influencera i oglašivača zahtjevati da jasno označe fotografije koje su bile retuširane odnosno na bilo koji način izmijenjene.
Tako će oglasi u kojima je mijenjana veličina ili oblik tijela (povećanje usana, smanjivanje struka, povećanje mišića) te boja kože, čak i ako se radi samo o korištenju filtera, morati biti obilježeni standardiziranom oznakom koju će dizajnirati norveško Ministarstvo djece i obitelji.
Isto će se zahtjevati i od influencera i poznatih osoba ako na nekoj od društvenih mreža objavljuju fotografiju za koju su plaćeni.
Za one koji se ogluše o ova nova pravila, predviđene su kazne, a u ekstremnim slučajevima i zatvor.
Cijeli članak možete pročitati na: zimo.dnevnik.hr
Foto: Pixabay