Kad ste zadnji put čuli da je netko rasprodao tri koncerta u dvorani Vatroslav Lisinski, praktički bez reklame? Upravo to napravio je Dalmatino 17., 20. i 27. veljače, kao da korone nije ni bilo.
Ide im odlično prodaja ulaznica i za koncert na splitskim Gripama 21. travnja, što je za njih dokaz da možeš biti prorok i u svom “selu”, a ne samo u “metropoli”, mada je kod nas vječno pitanje što je selo, a što metropola, pogotovo nakon objave u Billboardu u kojem je čitav svijet “globalno selo”.
Uglavnom, mimo napuhanih medijskih objava koje obično prate konkurenciju, o Dalmatinu nećete puno čitati u medijima. Dapače, moguće je da kao rock-kritičar većinu karijere prođete “mimo njih”.
No vjerna baza poklonika redovito se odazove zovu omiljenog dvojca koji već dugo ruši rekorde domaćeg glazbenog biznisa, ali ako niste njihovi fanovi, možda i ne znate za njih.
Pjesma “Refužo” bila im je najslušaniji singl kolovoza za što im je nedavno dodijeljena nagrada Cesarica koja se kod nas bavi hitovima godine. Ali ako je to dio domaće scene, Dalmatino je i u međunarodnoj konkurenciji postigao neke ozbiljne rezultate. Naime, s dva i pol milijuna pregleda na YouTube platformi očito su dosegnuli masovan broj, a u slušanosti na Premium inačici YouTubea pretekli su i Eda Sheerana po broju pregleda u Hrvatskoj.
Primjerice, prema prošlotjednom izvještaju Dalmatino se nalazi na drugom mjestu odmah nakon Red Hot Chili Peppersa sa sličnim brojem pregleda, a tijekom proteklih mjeseci našli su se i na prvom mjestu. Ovo nije proizvoljan zaključak, jer njihov izdavač Dancing Bear zastupa za Hrvatsku oba imena, pa raspolažu točnim podacima.
Kao uspješne perjanice diskografskog uspjeha kod nas Dalmatino je među onima koji dobivaju i cehovske nagrade, pa mu je Hrvatska diskografska udruga na koncertu u Lisinskom dodijelila “Multi platinum” nagradu za posebna diskografska dostignuća, čitaj – prodaju CD-ova na domaćem terenu i u dijaspori.
Cijeli članak možete pročitati na: vecernji.hr
Foto: apoliticni.hr