Kako automobili postaju sve skuplji za proizvodnju, a profitne marže sve manje, proizvođači automobila smišljaju nove i pomalo odvratne načine da iscijede više novca od svojih kupaca.
Ranije ovog tjedna neki su svjetski mediji primijetili da je BMW prodavao pretplate od 18 dolara mjesečno na grijana sjedala u nizu zemalja, uključujući i Južnu Koreju. Njemački proizvođač automobila prethodno je pokušao i nije uspio natjerati kupce da plaćaju 80 dolara mjesečno za pristup Apple CarPlayu i Android Auto, značajkama koje su inače besplatne u vozilima drugih tvrtki!
No, čak i nakon što je BMW poništio svoju odluku da prisili ljude da plaćaju za nešto što je nekada bilo besplatno, bilo je jasno da neće stati na tome.
Nov način zarade
Automobili su prepuni računala i softvera, više nego ikad prije, što je proizvođačima automobila omogućilo dodavanje novih značajki ili rješavanje problema u hodu putem bežičnih ažuriranja softvera. To je isto tako, naravno, proizvođačima automobila predstavilo nove potencijalne načine zarade novca.
BMW nije sam u tome, tu su Volkswagen, Toyota, Audi, Cadillac, Porsche i Tesla, koji su se svi okušali u pretplatničkim modelima za određene opcije, kao što su značajke za pomoć pri vožnji ili prepoznavanje glasa.
To je zabrinjavajući trend, s obzirom na to koliko ga ljudi mrze, piše novinar The Vergea u članku posvećenom tom trendu u autoindustriji.
Ranije ove godine Cox Automotive proveo je anketu na 217 ljudi koji namjeravaju kupiti novi automobil u sljedeće dvije godine. Samo 25 posto reklo je da bi bili spremni platiti mjesečnu ili godišnju naknadu za otključavanje značajki u svom vozilu. Preostalih 75 posto, blago rečeno, negativno je reagiralo.
Industrijski analitičari, međutim, kažu da pretplate dolaze na vozila za masovno tržište, jer glavni proizvođači automobila traže nove izvore prihoda kako bi financirali svoje enormno skupe planove za izradu vozila koja su električna, povezana i autonomna.
Zarade na razini streaming platformi?
General Motors (GM) je 2021. godine izvijestio da je zaradio više od 2 milijarde dolara prihoda od usluga pretplate na korištenje značajki u automobilima GM isto tako očekuje da će ta zarada porasti na 25 milijardi dolara do kraja desetljeća, što bi ih izjednačilo s Netflixom i Spotifyjem, primjerice. GM ima otprilike 16 milijuna vozila na cestama u SAD-u, od kojih oko četvrtina uključuje značajke za koje kupci plaćaju pretplatu.
Cijeli članak možete pročitati na: zimo.dnevnik.hr
Foto: Pixabay