Facebook se više ne zove Facebook, nego – Meta. Objavio je to osnivač tvrtke Mark Zuckerberg na virtualno održanoj prezentaciji Facebook Connect, na kojoj je prikazan smjer tvrtke čije proizvode koristi skoro 3 milijarde ljudi za naredno desetljeće. Novi naziv tvrtke potječe iz novog smjera u kojemu se tvrtka kreće, a to je stvaranje “metaverzuma”, piše Jutarnji.
Najveći dio Facebook Connecta bio je posvećen upravo toj ideji, ideji metaverzuma, koju je prezentirao sam Mark Zuckerberg. Nema baš nekog posebnog smisla – niti prostora – ovdje sažimati sve što je Zuckerberg prikazao na prezentaciji, ali ukratko, metaverzum bi trebao biti jedna sasvim nova interakcija interneta bazirana na virtualnoj i proširenoj stvarnosti. U metaverzumu bi, prema Facebooku, trebalo biti moguće potpuno uroniti u taj virtualni svijet pomoću vlastitog avatara i družiti se, igrati igre, raditi, kupovati, stvarati… ukratko, raditi sve što radite u stvarnom svijetu, ali virtualno.
“Vjerujem da je metaverzum sljedeće poglavlje interneta, kao i naše kompanije. Baziramo se na tehnologiji koja pomaže spajati ljude jedne s drugima. Danas nas vide kao društvenu mrežu, ali u osnovi svega je da mi spajamo ljude. Metaverzum je sljedeća granica, teleportirati se bilo gdje, moći iskusiti što god želite, s kime god želite, u bilo kojem trenutku. Zajedno možemo stvoriti cijelu novu platformu i stvoriti jednu novu kreativnu ekonomiju, u kojoj ćete stavljanjem naočala na glavu moći ući u novi svijet. Aplikacije se neće promijeniti, sve će ostati isto, ali metaverzum će biti u centru naših aktivnosti”, objasnio je Zuckerberg.
Zuckerberg je prikazao svijet koji zapravo neodoljivo podsjeća na onaj iz knjige “Ready Player One”, gdje se osoba teleportira iz svog fizičkog svijeta u virtualni univerzum u kojemu može raditi, gledati, kupovati i biti što god želi. Metaverzum je definitivno najveća oklada na virtualnu stvarnost koja je dosad poduzeta u tehnološkoj industriji i obećanja koja su prikazana doista su zapanjujuća.
Jedan od primjera koje je Zuckerberg pokazao je sljedeći: djevojka iz Los Angelesa uživo je na koncertu i telefonom nazove svoju prijateljicu iz japanskog Kyota, koja se virtualno prebaci na taj koncert koji se odvija uživo. Nakon toga obje zajedno – i virtualno – odu na virtualni afterparty, na kojemu se druže s ljudima širom svijeta i – a ovo je sada možda i ključno – kupuju stvari. Naime, jasno je da bi metaverzum trebao stvoriti cijelu jednu novu ekonomiju. Čitav taj svijet netko će trebati izgraditi, a svi mi potom ćemo trebati stvari iz tog svijeta kupovati.
Cijeli članak možete pročitati na: slobodnadalmacija.hr
Foto: Pixabay