U Hrvatskoj je nedavno osnovana udruga “Strujni krug”, koja okuplja vlasnike i ljubitelje električnih automobila. Predsjednik Udruge je Hrvoje Prpić, koji nam kaže da u Hrvatskoj trenutno ima 635 potpuno električnih vozila. Premalo, ali ipak ih svake godine ima sve više.
– Želja nam je do 2035. godine u potpunosti izbaciti stara dizel i benzinska vozila iz gradova i na taj način značajno smanjiti zagađenje u gradovima – kaže Prpić, kojega smo upitali i koji on električni automobil vozi.
– Trenutno vozim Nissan Leaf 2018. godina, a to je moj drugi električni automobil. Prvi je bio Nissan Leaf iz 2014. godine, i taj se auto trenutno koristi za taksiranje. Taj stariji Leaf trenutno ima 180.000 km i jedino veće što je mijenjano na njemu su prednji amortizeri, ponajviše zbog ležećih policajaca po Zagrebu. Redovno se mijenjaju filteri za kabinu koje kupujem na Ebayu za 80 kn i sam ih promijenim. Kočnice su još uvijek originalne i prema trenutnom stanju će trajati još oko 200.000 km. Toliko neznatno održavanje i nedostatak redovnih servisa me čini prezadovoljnim – kaže Prpić, koji se osvrnuo i na “domet” baterije kod tog starijeg modela.
– Nažalost, taj stari model ipak ima daleko manju bateriju u odnosu na današnja vozila pa je njegov domet samo 130 km po gradu. Stoga sam prije dvije godine kupio novi Nissan Leaf s duplo većom baterijom koji može napraviti 250 km na otvorenoj cesti s jednim punjenjem. Nema ljepšeg osjećaja nego kad znate da vas prijeđeni kilometar košta samo 7 lipa ili često puta ništa jer je dosta punjača još uvijek besplatno. To vam u potpunosti mijenja način života jer što je tada otići na plažu u Makarsku iz Splita kad vas to ne košta ništa – kaže Prpić koji je prvi automobil kupio uz državne poticaje.
Cijeli članak možete pročitati na: slobodnadalmacija.hr
Foto: Pixabay