Apolitični

Zabrinjavajući deepfake: Tesla, papa Franjo ili Neymar mogu biti i u vašem spotu

Tko želi da karizmatični inovatori, lideri, sportaši ili bilo koja osoba odigraju ulogu u njegovu videu, ne treba ih ništa pitati, nego samo posegnuti za uslugama kompanija i platformi koje su upregnule umjetnu inteligenciju da bi stvorile uvjerljive, ali montirane videosnimke, odnosno specijalizirale su se u primjeni tehnologije ‘deepfakea‘. Ali brzo, dok se još može plivati u mutnom i bez znanja i dopuštenja potencijalnih glumaca iskoristiti njihovo lice i glas u svojim snimkama

U posljednje vrijeme sve se više govori o problemu videosnimki slavnih osoba ili, točnije, njihovih deepfakeova, koji su se počeli pojavljivati u raznim oglasima i kampanjama, s njihovim dopuštenjem ili bez njega. Digitalne simulacije poduzetnika Elona Muska, glumaca Toma Cruisea, Lea DiCaprija i mnogih drugih poznatih svjetskih faca pojavile su se u oglasima, većinom bez njihova znanja.

Tvrtka za strojno učenje Paperspace Co. objavila je tako promotivni video za svoju tvrtku u kojoj su se pojavili Cruise i DiCaprio, s tim da nijedan od dvojice navedenih nije proveo ni sekunde snimajući tu kampanju, a nikad nisu ni pristali podržati tvrtku na takav način. No to nije spriječilo Paperspace Co da se promovira upravo tim svjetski poznatim njuškama. Naravno da su promidžbena videa te tvrtke stvorena tehnologijom deepfakea, koja se koristi računalno generiranim prikazima kako bi natjerala holivudske i poslovne uglednike da govore i rade stvari koje nikada nisu rekli ili učinili.

Cijeli članak možete pročitati na: lidermedia.hr

Foto: Pixabay