Apolitični

Verdijeva „Aida“ na Peristilu

Senzibilitet i liričnost Verdijeve „Aide“, koju je kako kaže legenda talijanski skladatelj skladao povodom otvaranja Sueskog kanala, 24. prosinca 1871. godine, ponovno se mogla osjetiti na splitskom carskom trgu Peristilu u subotu. Za taj hvale vrijedan događaj možemo zahvaliti kreatorima festivalskog programa najdugovječnije splitske kulturno–umjetničke manifestacije, 61. Splitskog ljeta, kao i redatelju Draženu Siriščeviću koji je s „Aidom“ prošle godine na Splitskom ljetu debitirao u ulozi redatelja.

Dražen Siriščević četvrti je redatelj ovog nezamjenjivog Verdijevog djela koja se smatra vječnim zaštitnim znakom Splitskog ljeta. Navedenu titulu „Aide“ brani statistika koja kazuje da je opera preko sto puta izvedena na Splitskom ljeto od čega je devetnaest puta otvorila Splitsko ljeto. Ta statistika daje nam slobodu nazvati „Aidu“ dijamantom splitskog teatra što se jasno može i zaključiti iz činjenice da se za operu tražila ulaznica više. To nas je dovelo do pitanja zašto ljudi iako su imali priliku slušati i gledati ovo djelo žele ponoviti to iskustvo? Možda zbog toga što je riječ o operi koja ulazi u uho i zauzima posebno mjesto u našem glazbenom sjećanju.

Dupkom puno peristilsko gledalište, s nestrpljenjem i gromoglasnim pljeskom dočekalo je, a po završetku i ispratilo, operni tim solista zaduženih za izvedbu „Aide“ u kojem su ovoga puta zasjali Dimitra Theodossiu u ulozi Aide, Ventseslav Anastasov u ulozi Amonasra, Ivica Šarić koji je igrao ulogu egipatskog kralja, Sofia Jandelize kao Amneris, Mikheil Sheshaberidze u roli Radamesa, nacionalni prvak opere Ivica Čikeš kao Ramfis, Vinko Maroević u roli egipatskog glasnika i Antonija Teskera kao egipatska svećenica.
Scenografska rješenja i ove je godine ponudio scenograf Slaven Raos, ravnatelj baleta Hrvatskog narodnog kazališta Split Dinko Bogdanić vođen koreografskim rukopisom Oskara Haramoša koreografirao je baletne točke u operi dok je za kostime koji su prošle godine izazvali oduševljenje odgovoran splitski dizajner Juraj Zigman.

Naš novinarski tim posjetio je događanje te u razgovoru s redateljem Draženom Siriščevićem, dvoje solista Dimitrom Theodossiu i Mikheilom Sheshaberidzeom te vjernom gledateljicom cjelogodišnjeg repertoara Hrvatskog narodnog kazališta, Viki Ježinom popričao o Verdijevoj „Aidi“, operi koja titulu zaštitnog znaka Splitskog ljeta uspješno već šezdeset i jednu godinu brani.

Verdijeva „Aida“, u režiji Dražena Siriščevića, izvest će se ponovno 27. lipnja s početkom u 21 sat na Peristilu.

Više u kategoriji: kultura, glazba
Jelena Perko, mag. oec.