Apolitični

Veliki poljički knez promovira soparnik

Zamišljenom idejom o promociji i zaštiti svog autohtonog jela, soparnika, Poljičanima je trebalo poprilično vremena: s idejom su krenuli još 2004. i trebale su im dvije godine da budu uopće prepoznati, pa su 2007. zatražili, a tek su 2011. dobili nacionalnu oznaku zemljopisnoga podrijetla i sada, osim što su i na popisu zaštićene nematerijalne baštine te na UNESCO-vu popisu, i među pet je proizvoda/jela koja čekaju EU oznaku zemljopisnoga podrijetla s dalmatinski pršutom, drniškim pršutom, slavonskim kulenom/ i zagorskim puranom. No, i u razdoblju prije toga s ljubavlju i željom su svoj soparnik nudili i o njemu vezli zanimljivu priču po sajmovima i festivalima, primjerice na Proizvodima hrvatskoga sela u Zagrebu te po Dalmaciji, od Dubrovnika do Zadra.

Danas već ima 12 registriranih proizvođača, uglavnom OPG-ova, ali potencijal je mnogo veći s obzirom na 80 vrlo predanih članova udruge „Poljički soparnik”. Jedan od njih koji na poseban i zanimljiv način brine o ideji i rastu zanimljivosti prema ovom poljičkom jelu je i veliki poljički knez Petar Rodić koji također s registriranim OPG-om hvali, nudi i promovira soparnik u mnogim mjestima Hrvatske, ali i po europskim zemljama. Ovih dana susreli smo ga na međunarodnom sajmu Gast u Spaladium Areni i zabilježili priču o ovom traženom jelu iz prošlih vremena.


Više u kategoriji: Hrana; Gospodarstvo
Video: Teo Peričić
D. Šabić, mag. nov.