Države članice EU u procesu su implementacije Direktive EU o autorskom i srodnim pravima na jedinstvenom digitalnom tržištu, koja se detaljno referira na novu regulaciju odnosa u glazbenoj industriji prema velikim internetskim pružateljima usluga.
Lodovico Benvenuti, direktor Europskog ureda Svjetske diskografske organizacije IFPI-ja (International Federation of the Phonographic Industry) govori o važnosti i načinima implementacije Direktive u hrvatsko zakonodavstvo, što nam uskoro predstoji, ali i o stanju u glazbenoj industriji uzrokovanom pandemijom.
Kakva su dosadašnja iskustva u zemljama EU?
Direktiva o jedinstvenom digitalnom tržištu (Direktiva o autorskom pravu) službeno je usvojena u lipnju 2019. godine. Države članice imaju dvije godine da ugrade taj vrlo važan propis u nacionalno zakonodavstvo i prilagode ga. Rok se približava, a većina država članica odlučuje se za “vjernu” provedbu Direktive, što je pristup koji pozdravljamo jer čuva ravnotežu koja je teško postignuta u više od dvije godine pregovora kao i njezin osnovni cilj.
Možete li nam reći nešto više o Direktivi? Zašto je važna za svu kreativnu industriju?
Ako se vjerno primijeni, unaprijedit će napore na pravilnoj i dosljednoj primjeni zakona o autorskom pravu, tako da UUC (user upload content) platforme koje omogućavaju dostupnost glazbe moraju pošteno pregovarati o licencama kako bi to činile. Uspostavili bi se jednaki uvjeti koji osiguravaju da se platforme pošteno natječu, da potrošači mogu uživati u glazbi kada i gdje žele i, što je vrlo važno, da su kreativci pošteno plaćeni za svoj sadržaj.
Cijeli članak možete pročitati na: vecernji.hr
Foto: Pixabay