Apolitični

Tko to sluša narodnjake i trap? Nešto se hitno mora mijenjati u hrvatskoj glazbi!

Najveća medijska korporacija koja se bavi glazbenim svijetom, Billboard, tijekom utorka lansirao je sekciju Hits of the World u kojoj je počeo objavljivati tjednu listu popularnosti Croatia Songs.

Lista donosi 25 pjesama, a temelji se na rezultatima glazbenog streaminga i digitalne prodaje singlova u našoj zemlji prema podacima koje prikuplja  MRC Data. Billboard je najveći svjetski autoritet glazbene industrije, a MRC Data vodeći globalni sustav mjerenja popularnosti u industriji zabave.

I sve bi jučer prošlo u manje-više normalnom tonu da ljudi nisu počeli otvarati link koji vodi na listu Billboarda.

Na prvoj listi Croatia Songs magazina Billboard prvo mjesto zauzima Senidah s pjesmom Behute, a rezultati mjerenja pokazuju dominaciju regionalnih izvođača trap glazbe koji nisu iz Hrvatske. Najviše pozicionirani izvođači iz Hrvatske su Eni Jurišić i Matija Cvek s pjesmom Trebaš li me, koji su se smjestili na petom mjestu, a od izvođača iz Hrvatske na listi su 30Zona & KUKU$ sa singlom Debili i Grše s pjesmom Highlife.

Uzroka ovakvog stanja stvari je nekoliko.

Trap glazba je u širokom luku zaobišla Hrvatsku. Isto se može reći i za moderni hip-hip i kurentni plesni žanr. No najveća “rupa” u proteklih nekoliko godina je nastala nestankom pop glazbe. Glavni nositelji pop glazbe izdaju novi album svakih 4-5 godina. Tu i tamo izbace neki singl, pa se vrti na radiju kao reklama za buduće koncertne nastupe.

To ignoriranje ključnih glazbenih žanrova i diskografskih objava u Hrvatskoj već duže vrijeme je prisutno i prepoznato. A prva je to prepoznala upravo publika, od tinejdžera do studenata. Ako nema doma muzike, idemo po nju kod susjeda. Kao nekad u Trst i Graz po špeceraj i druge namirnice.

Glazba na radiopostajama

Većina radija formatirala je svoju glazbenu listu na 300- 400 pjesama u stalnoj rotaciji. Na te liste je gotovo nemoguć ulazak novim i mlađim izvođačima. Emitiranje u kasnim terminima ili na nekim alternativnim listama nije dovoljno

Utjecaj elektroničkih medija

Billboardova lista jasno pokazuje da većina publike ne sluša radio i ne gleda televiziju.

Društvene mreže

Nabrojite mi aktivne i uspješne izvođače koji koriste TikTok za promociju ili kao platformu za nove pjesme. Pogledate Instagram profile domaćih etabliranih glazbenika, naći ćete brdo fotografija u raznoj odjeći i pozama, ali od glazbe gotovo ništa.

Klubovi

Konstantan rast broja cajkaških klubova po svim dijelovima zemlje i gradova događa se jer ugostitelji shvaćaju tko im je publika i što traži. Svatko od nas bi znao zalutati u jedan od njih i čuditi se kako publika zna svaku strofu svake pjesme, a vi ne znate ime izvođača. Slučajnost? Ni najmanja.

Cijeli članak možete pročitati na: index.hr