U svibnju registrirano 8124 novih auta, 33,4 posto više nego u lanjskom!
U prvih pet mjeseci 25.280 novih, 25,5 posto više nego u istom razdoblju 2016., Volkswagen najuspješniji brend s tržišnim udjelom 15,2 posto, bestseller u svibnju Astra, u prvih pet mjeseci Clio
Prodaja automobila u Hrvatskoj nezaustavljivo raste. Pokazale su to upravo objavljene statistike agencije Promocije Plus. U svibnju je registrirano 8124 novih auta, 33,4 posto više nego u lanjskom (6090). Porast u usporedbi s travnjem (6280) iznosi 29,4 posto. Da gradijent prodaje raste kako se približava turistička sezona, pokazuje bilanca od 1. siječnja do 31 svibnja. Registrirano je (dakle ne prodano) 25.280 novih auta, u usporedbi s prošlogodišnjih 20.143 iz istog razdoblja, dakle 25,5 posto više. Kako obračunsko razdoblje kasni za više od mjesec prema fiskalnoj prodaji, stvarni su rezultati još bolji, piše autoportal.
No, je li to stvarno tako? Po prošlogodišnjim analizama tek 37 posto novih automobila kupile su privatne osobe, a nešto manje od četvrtine završilo je u reeksportu. Riječ je o fiktivnoj, mešetarskoj prodaji, kojom se mnogi naši zastupnici, uz jednodnevnu registraciju, snalaze kroz rupe u zakonu, kako bi preživjeli. Ostalo otpada na rent-a-car tvrtke, koje su najviše napuhale travanjsku ‘prodaju’, a ostatak na privatne i državne tvrtke, odnosno ministarstva i vladu. Bilo kako bilo, brojke pokazuju porast, kojemu pretjerano ne treba ‘gledati u zube’.
U travnju je najviše novih registracija imao Volkswagen – 1381, uz tržišni udio 17 posto. Slijede Opel – 1093 (13,45 posto), Škoda 839 (10,33 posto), Renault 754 (9,28 posto), Suzuki 409 (5,03 posto)… Na godišnjoj je razini jedina razlika što je peti Ford umjesto Suzukija, a tržišni su udjeli nešto niži: Volkswagen je registrirao 3850 novih vozila (15,23 posto), Opel 2928 (11,58 posto), Škoda 2426 (10,33 posto), Renault 2250 (8,90 posto), Ford 1537 (6,08 posto)…
Najbolja japanska marka je Suzuki, na petom mjestu u svibnju – 409 (5,03 posto), odnosno šestom u prvih pet mjeseci – 1378 (5,45 posto), a najbolja korejska, po tradiciji, Hyundai, deseta u svibnju – 288 (3,55 posto), a osma u dosadašnjem dijelu godine – 1020 (4,03 posto).
Među elitnim markama u svibnju je raspored Audi (257), Mercedes-Benz (217), BMW (131), a od početka godine Audi (893), BMW (763), Mercedes-Benz (699).
Najveće je razočarenje Mazda, koja ima izvrsnu paletu modela, ali dva velika problema: visoku cijenu i nedostatne količine. Zbog toga je na godišnjoj razini tek 18., s tržišnim udjelom od mršavih 2,1 posto.
Paprena je cijena već davno ‘ubila’ prodaju Honde, koja je u prvih pet mjeseci uknjižila 74 nove registracije (24. mjesto) uz tržišni udio 0,29 %. Tek malo bolji, na 22. mjestu, je nekad slavni Alfa Romeo, sa 102 novoregistrirana u prvih pet mjeseci (0,40 posto).
U svibnju je među modelima bljesnula Astra (508), ispred Clija (481), Octavije (453), Golfa (441), Corse (337), up!-a (314), Pola (286), Cee’da (237), Vitare (234), 208 (220), Passata (214), Dustera (210), Fabije (208)…
U prvih pet mjeseci poredak je Clio (1355), Astra (1272), Octavia (1098), Golf (1051), Focus (992), Corsa (923), Polo (832), Vitara (815)…, piše autoportal.